/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia SR50 DiTech LC
Fra : Cyberworld
Vist : 1696 gange
500 point
Dato : 23-11-06 23:55

Jeg har en Aprilia SR50 DiTech, som efter det er blevet koldt er begyndt at sætte ud mens man køre. Den begynder at lyse på indsprøjtningslampen hvis jeg giver fuld gas hurtigt (det skyldes nok kondensvand fra kompressoren) Men giver jeg fuld gas hurtigt et par gange, begynder den at blinke på indsprøjtningslampen, og så kan jeg ikke give gas mere før den er blevet slukket og startet igen (meget surt hvis man holder i trafikken og skal hurtigt ud af et kryds). Hvorfor begynder den at blinke?? Den har fået renset dyser og fået nyt tændrør, jeg har givet den karburatorsprit igennem lang tid. Den har fået nyt luftfilter og benzinpumpen er renset. Nyt benzinfilter. Nyt batteri og kobberfedt på polerne. Jeg har haft en gameboy (motorjusterings program) på den for at se fejl, men der er ingen siger den! Jeg har været alle stik igennem nede ved motor, men alle ser fine ud!

Når det er sommer er der ingen fejl!

Håber at der er en som har et super godt forslag!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 250 point
Dato : 24-11-06 18:32

Det kan jo være mange ting, for tæt benzintankdæksel.
Beskidt/stoppet benzinpumpe
Defekt temperatur sensor.
Men normalt vil indikatorlampen blinke et bestemt antal gange ved fejl, når man sætter tænding på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Cyberworld

Dato : 25-11-06 19:27

Pumpen er fin, den har jeg renset. Jeg har fundet problemet efter lang tids arbejde. Det var for meget olie fra oliepumpen! Jeg fandt ud af, at mit gaskabel fra gashåndtaget går ned midt på knallerten og grener ud til oliepumpen og gasspjældet, altså gaskablet trækker 2 ting! Det vidste jeg ikke. Så stiller jeg på gaskablet oppe ved håndtaget, stiller jeg også oliepumpen.

Men tak for dit svar…

Godkendelse af svar
Fra : Cyberworld

Dato : 25-11-06 19:28

Tak for svaret pallebhansen.