/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Portning..?
Fra : Bml
Vist : 1729 gange
200 point
Dato : 22-11-06 22:14

Nogen der gider at fortælle mig hvordan fremgangsmåden er når en cylinder skal portes, hvilke steder og hvilket værktøj der skal/kan bruges.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 22-11-06 22:16

det er en ganske alm. std. 50cc cylinder til en cpi fra 05'

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-06 00:45

Der er slet ikke nogen ide i at porte en standardcylinder, tværdimod.
I det hele taget er det noget snyd når de fleste leverandører af tuncylindre siger: Vi kan porte den for dig, for 700kr. Ja, godav mand, økseskaft, de filer lidt i udstødningsporten på cylinderen. Men selvfølgelig ville Polini eller andre selv støbe og forarbejde cylinderen så den får max HK, hvis de kunne. Så støbning og alle skyllekanaler og udstødningsporte er selvfølgelig "Portede" fra fabrikken, så det giver max. på lige den cylinder.
Men vil du prøve, så er den vigtigste portning at gøre udstødningsafgangen på cylinderen ca. 5 mm bredere til begge sider (Med størrer riciko for knækkede stempelringe) desuden et par mm skal den også slibes(Files) opad.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-11-06 16:55

Her er en lille guide
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentartikel&side=2

Pas på med at porte for meget.
Stempelringene kan knække.

Husk at du nok skal dyse op bagefter, da den kan komme af med mere gas.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 30-11-06 10:48

Ville stærkt anbefale dig og lade være..
Det går så hurtigt i stykker..
Ex.

Athena Evo : 1300 kr
Portet op: 700 kr

Ialt: 2000 kr

For 2000 kr. Kan du købe fx. Polini Evolution for 1800 kr. Så har du en 10 Gange vildere cyllinder og en der holder 100 gange så lang tid..

Det kan ikke svare sig og få det lavet

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 30-11-06 18:19

Det kan kun svare sig at gøre det selv, hvis man har en cylinder liggende og ingen penge har.

Ellers så køb en 48mm evo cylinder.