/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Genvejstast
Fra : bar1
Vist : 389 gange
242 point
Dato : 22-11-06 09:13

Hejsa...
Er det ikke muligt at lave en menu command om til genvejstast.
Jeg ved, man skal ind i aclt.pgp, men kan stadig ikke finde ud af det.
Commandoen jeg skal bruge genvejstast til er Draw -arc -start, End, Direction,
og jeg bruger AutocadLT.

På forhånd tak.
BAR1

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 22-11-06 10:03

Hvis du vil går ind og lave en nu genvejstast, du skal skrive dig til, gør du følgende:

I stifinder under support åbnes acad.pgp

Her indsættes den ønskede genvej

Ex: xx,   *xref

Gå nu ud af node pad, men husk at gemme ændringerne.

Inde i autocad skrives der ”reinit” for at genloade tastaturet.

--------------------------------------------------------------

Du kan også gøre således, hvis du vil have lavet et ikon:

Lave et nyt ikon med tilhørende funktion:

Højreklik på en toolbar
Vælg Customize helt nede i bunden
Stil dig under punktet toolbars i øverste venstre vindue
Højreklik på Toolbars og vælg new, derfter toolbar
Herefter skriver du det navn, den nye toolbar skal hedde.
Nu går du ned i nederste venstre vindue og trykker New

Nu fremkommer der denne kasse, som du nu udfylder med alle informationer
Vigtigt – kassen med macro skal udfyldes med den nye kommando
Eksempel: ^C^C_kote_opdate

Man kan også vælge ikon til funktionen eller selv lave et nyt ikon.

Nu står navnet på den nye kommando i den nederste venstre boks. Denne nye funktion kan du nu trække op i øverste venstre boks ind i den menulinie, du startede med at lave.

Nu har du lavet en ny menulinie med et nyt ikon med tilhørende funktion.

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 22-11-06 11:45

hej ruder4
Har prøvet, men forstår ikke helt hvad jeg skal skrive efter *?
Det nytter ikke at skrive menu draw osv.
Har også prøvet at skrive _arc_e.
Jeg kan ikke få den til at finde lige nøjagtig den form for arc som jeg skal bruge.
Der er en shortcut der hedder A, og den svarer til hvis man vælger arc-start, end, direction i menu´en, bruger den een gang, og derefter genvælger med mellemrumstasten, så det bli´r en anden funktion.
Det er den første funktion jeg har brug for!?!
Håber det er til at forstå det her, og ikke bare vrøvl!?!

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 23-11-06 10:11

Inde i din acad.pgp fil skriver du der, hvor alle de andre forkortelser står

Først skriver du eksempelvis xx (det er den forkortelser, du ønsker at bruge)

Derfter skriver du den fulde kommando, som du ønsker at anvende, eksempelvis *xref

Så det kommer til at se sådan her ud:

xx, *xref

Husk at skrive reinit inde i autocad, når du har gemt pgp-filen, ellers får du ikke lov til at bruge din nye kommando.

Håber det lykkes for dig - jeg er vist ikke til så meget hjælp.

/Ruder4.

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 23-11-06 13:42

Hejsa ruder4
Mit problem er den fulde kommando efter stjernen. Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive der.
I commandline står der:
Command: _arc Specify start point of arc or [Center]:
Specify second point of arc or [Center/End]: _e
Og det må være det _e til sidst der gør udslaget.
Men hvordan jeg får det oversat og skrevet efter stjernen fatter jeg ik´!?!

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 27-11-06 09:04

Jeg tror desværre ikke det er muligt at lave en kommando, der slår flere kommandoer sammen til en. Og det er så vidt jeg kan høre det, du ønsker. Eller også kan vi vente og se, om der er andre, der er kogere end os på området

/Ruder4

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 04-12-06 08:48

Hvilken version af AutoCAD LT drejer det sig om?

Kommentar
Fra : bar1

Dato : 04-12-06 15:15

Det er AutoCad LT 2006...