/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
The Wolfgang
Fra : 3773
Vist : 1998 gange
500 point
Dato : 21-11-06 14:30

En enkelt plade, Back on the track, har de udgivet. Desværre i begrænset oplæg way back then. Ved den er udgivet på Sonet.

Den er jeg grueligt interesseret i at købe, eller få brændt en kopi af (dette vil være ganske lovligt, da den er på vinyl. Analog -> digital = Lovligt).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-11-06 18:33
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-06 19:44

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=46934849

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47267424 kassettebånd, men hvis du nu var så heldig, at The Wolfgang var imellem, finder du jo nok ud af det??

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47215240

Dette er nogle annoncer fra den blå avis, der så ikke at "din" lp er med, men måske det var værd at undersøge.

En anden mulighed er denne http://www.rytmeboxen.dk/

God jagt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 14:20

Jeg kan sq ikke hitte ud af, at søge på denne side, måske du kan, der er også et tlf. nr. hvis det går i fisk

http://www.accord.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-06 11:35

Det er da som at lede efter en nål i en høstak

Det er ikke ret meget den gruppe og LP er omtalt.

Jeg har fundet denne side

http://home9.inet.tele.dk/jrabjerg/dlpm_q.htm

han har en stor pladesamling, bl.a. den du søger. Send en mail til ham, hvis du er heldig, så hjælper han dig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-11-06 11:50

Forsøger

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 06-12-06 18:59

Så er der også denne side

http://www.rytmeboxen.dk/salg2.htm

Jeg tror han er nr. 11 på siden. Der er 10.000 lp'er og singler til salg bl.a. Wolfgang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-06 19:14

ans... rytmeboxen er allerede nævnt den 21.11.06

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-12-06 19:25

Ja, det ser jeg, men fandt en side på rytmeboxen, hvor der står, pladen er til salg.

Fandt du også den side

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-06 19:37

Ja da

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 20:05

Njaaaee Nordsted. Har faktisk kigget på rytmeboxen en gang. Havde skam selv fundet den inden jeg spurgte her. Du behøver ikke hjælpe mig med at google, det kan jeg skam selv. Havde ikke set den lå mellem alle de der navne fra ham gutten. Troede det var et blind link. Den gode Jørgen fra Ans'es link har den skam, men kan ikke brænde plader. Han tilbød en cassette, men det er sgu for ringe et medie. Ryger lige på ham der fra rytmeboxen og ser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-06 20:47

Hej 3773...Jeg forstår ikke helt hvad du mener, med at jeg ikke behøver at google??

Hvis du "kun" kan få LP'en som kassette, så er der et - sikkert mange - programmer, hvor du kan "rense" musikken, for knas/støj, så den kan blive nogenlunde hæderlig, i mangel af bedre,
men det kræver, at du stadig har en båndoptager. Vi har selv praktiseret det med gamle plader, det var et stort arbejde men vi behøvede jo ikke være over pc'en hele tiden.

Så jeg ville slå til hvis det var mig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 21:08

Hør nu lige her Nordsted. Musikinformation der er gået tabt, står ikke til at redde, om du så havde topproffesionelt programmelt i form af pro-tools mv. Cassette har stærkt begrænset dynamik og frekvensområde, set i forhold til moderne medier. Vinyl er i forvejen ikke det bedste, men en overspilning til cd gør det ikke ringere. Spiller du først over til cassette, har du først et signal fra et analog medie spillet over til et meget ringe analog medie og så begynder du at digitalisere og rense. Det dutter ganske simpelthen ikke. Jeg har i mit hjemmestudie mulighed for at lave ikke så få manipuleringer, men når noget har været via et par gamle cassette-spillere er det i min verden fuldstændig værdiløst og ikke noget jeg vil have.

Min anden bemærkning er såmænd: Jeg kan sagtens selv søge på google og dba!

Du henviste til siden. Jeg havde været på den. Men Ans pegede hvor jeg skulle finde, og jeg må indrømme ikke at have ledt grundig nok på siden.

...og kommer jeg i slem nød, tager jeg en bærbar og et ekstern lydkort og besøger manden (ham der Jørgen - hvis han vil have besøg). Men cassette får du mig aldrig til at anvende igen. Spole OK, VHS som lydoptager kan også gå an. Ellers hedder det digitalt idag. Og ikke noget med kriminelt voldsomme komprimering som f.eks. MP3. Der har kun berettigelse på barbare afspillere og i bilen.

Af analoge medier anvender jeg kun grammo'en, spole og VHS (ekstremt sjældent alle sammen).

Det var vist også dig der ville have mig til at investere i en musikvideo på VHS. NIXEN BIXEN når den findes på DVD. Kan jeg få det godt eller næsten godt, accepterer jeg ikke mindre godt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 21:10

.....men du skal da have mange tak for forsøget Nordsted. Jeg vil bare IKKE have det på den måde.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 21:12

Jeg har iøvrigt nogle af numrene på spolebånd (sådan een her har jeg en enkelt af http://mb.abovenet.de/galerie1/details.php?image_id=899&sessionid=4f1da099373f1e39b171c312c7af7bd3 )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-06 21:20

Hej igen 3773.... Når du er så proff, forstår jeg godt din holdning Jeg har selv fået overspillet noget musik, som godt nok lyder rærligt, men jeg ville ikke undvære at have det, jeg lytter nu ikke så ofte til det, som hvis kvaliteten er i top, men bare det at jeg stadig har muligheden, er dejligt. Jeg fik det overspillet, da jeg ikke ville have min pladespiller fremme mere.

Jeg har flere gange vært heldig med at genfinde mine gamle LP'ere som cd'ere i Sverige

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-12-06 22:14

Yes, og man håber jo altid.

Har længe håbet på at Sebastians hvide live album med Lis Sørensen, Kenneth Knudsen Alex Riel, Michael Friis mv ville komme på CD, men nej. Måtte overspille den fra LP. Ellers har jeg skamselv det meste på CD.

Omtalte Wolfgang plade er et gammelt Sonet-forsøg, på at få et eller andet ud af Peter Belli's gamle backing band Ulvene. I dette her tilfælde med Knud Lindhard som frontfigur og på engelsk. Og med Cy Nicklin og Michael Friis som producere er der lovet fed blæret produktion. Men satsningen gik ikke specielt godt. Derfor bliver skidtet ikke støvet af igen og lagt på CD, selvom det garanteret havde kunnet bære. Men gutterne fra dengang, er gamle og grå. Freddy fra keybordet er tæt på invalid efter et piskesmæld, såeeh det rykker nok ikke. George og Knud har også deres Let Tæppelim (satans de ikke tager sig sammen og laver en plade - Knud har eget studie).

...og nej. Jeg er skam ikke proffessionel inden for faget. Men har pillet med musik og spillet i snart hele mit liv. Og indenfor netop musik (og mit fag) foretrækker jeg at man som minimum gør sit yderste for at opnå det perfekte. At jeg ikke har råd til at udleve tanken totalt er ærgeligt. Men til gengæld kan man sagtens optimere mange ting til at blive om ikke optimale så rigtig gode. Eksempelvis kan en relativ billig højttaler "trylles" flere klasser op, ved at lave lidt finurligheder. Den slags små trick lærer man, når pengene ikke er uendelige. Men jeg har leget med gamle mono tandberg båndoptagere og cassette-bånd. Og netop de to er bare noget bæ, og der kan ikke trylles med noget derfra. Jeg har prøvet at fixe lidt på optagelser fra vinyl, men foretrækker at lade være med at "pille" idet manipulationerne, fuldstændig som MP3 komprimering medfører andre forringninger.

PS Havde en længere meningsudveksling en gang, hvor en mand nægtede at tro på at det setup vi stillede med til et par amerikanske musikere, bestod af en relativt billig seks-kanal mixer (kan ikke huske mærket), en HH slave i den tunge ende, to hjemmelavede topkasser med billige Zomax enheder i. Han sagde hårdnakket at INGEN kunne lave lyd i XXXXXX, og med den lyd jeg kunne præstere, kunne der ikke være noget ringere end JBL i kasserne. Men vi måtte bedrøve ham. Iøvrigt skrev den ene af musikerne på cd-coveret til mig: Hi xxxxxx Great sound in af tuff place! Den Cd er jeg meget stolt af!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-06 22:38

Når du er så glad for musik, fortjener du sørme også at få den LP, jeg håber det lykkedes dig at få fingrene i den.

Du må da skrive til Georg og Knud, og be' dem om at tage sig sammen til at udgive en cd, og når knud oveni i købet har eget studie, så burde det da ikke være så svært.

Jeg har for resten været på besøg, og set hvor Sebastian (knud) har skrevet meget af sin musik, jeg ved ikke hvad jeg havde forestillet mig, men jeg var meget overrasket over stedet

Mine første højtalere, kostede nu heller ikke alverden, det var min bror der lavede dem, men sikke nogle store skrumler at have stående, jeg skilte mig desværre af med dem, da det blev mere interessant med quatrofoni (sikkert stavet forkert) det blev aldig det samme.

Den cd med "Great sound" må du da næsten få indrammet- det var et flot skulderklap at få, tillykke med det-

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 08-12-06 14:31

Bingo ans, nu skal den bare hentes.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-06 15:23

Det var godt

Så har du købt julegave til dig selv