/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Vedrørende tip fra Jettefrom1
Fra : Camillasmoster
Vist : 630 gange
300 point
Dato : 20-11-06 10:35

Jettefrom1 kom med dette tip:

http://www.kandu.dk/tip15100.aspx

Jeg synes, det er et FREMRAGENDE tip!

Jette stiller sig til rådighed vedrørende alle de tekster, Ida og Bent From har lavet - flot!

Derefter må vi så høre, hvad det koster at bruge teksterne i privat øjemed.

Men det er ikke hver dag, man får kilden til teksterne frem på banen...

Så Jette - kom hid og så dine poænger!

HanneMosterglad

Accepteret svar
Fra : jettefrom1

Modtaget 300 point
Dato : 20-11-06 15:50

Velbekomme!

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : jettefrom1

Dato : 20-11-06 15:51

Velbekomme!

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-11-06 17:24

Hov ingen andre, der vil kommentere?

Jette - hvad koster det, at bruge en af teksterne?

Kommentar
Fra : jettefrom1

Dato : 21-11-06 06:31

Hej Alle.

Skal man bruge teksterne til en privat fest, så koster det kun kopiering og forsendelse. Det er pt. kr. 50,- som skal sendes via netbank eller som check eller frimærker.

Er det til offentlig fremførelse er det anderledes - da er der kodaafgift osv.
Men det taler vi om når det bliver aktuelt.

Teksterne ligger pt. ikke på pc, så det jeg skal bruge er jeres navn, adresse og tlf. nr.
Så sender mor og jeg teksten til jer.

Jette From

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-06 10:40

Alså, tekst til privatfest koster 50 kr.?

Kommentar
Fra : jettefrom1

Dato : 21-11-06 10:44

Ja for min mor, der jo ejer rettighederne, har jo arbejdet/udgifterne mht. kopiering, forsendelse osv.

Så det er jo bare fair

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-06 10:50

Det var nu ikke det, jeg tænkte på jeg synger selv, så jeg er helt med på, at det koster noget!

Citat
Skal man bruge teksterne til en privat fest, så koster det kun kopiering og forsendelse. Det er pt. kr. 50,- som skal sendes via netbank eller som check eller frimærker.

Jeg var bare lidt i tvivl om, hvad du mente...

Hanne

Kommentar
Fra : jettefrom1

Dato : 21-11-06 10:56

Ok. Det er jeg glad for. Mange bliver foragede over at skulle betale. Det er fordi de mener at forfattere skal være taknemmelige over at kunne skabe tekster.
Men jeg kender INGEN der ønsker at give deres abejde væk gratis.
Jeg vil ikke!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-06 11:46

Nej, netop, men folk betragter musik som hygge, og forstår ikke, at der ligger arbejde bag...

Endda ofte hårdt arbejde.

Jeg synger med en pianist, og når vi er ude, beder de ham ofte om at spille til diverse fællessang, efter at vi er færdige med vores arrangement.

Overarbejdsbetaling? Nope

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-11-06 13:05

Så kan der vist ikke trækkes langhalm på denne tråd længere

Værsgo' Jette - take it!

Og hils din mor fra en stor beundrer.

Hanne