/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Sælge blinklys Er det tilladt?
Fra : weblife
Vist : 1060 gange
10 point
Dato : 18-11-06 00:11

Hej

Jeg vil gerne høre om det er tilladt at sælge blinklys her i landet ?

på forhånd tak
Weblife

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-11-06 00:13

Helt bestemt ikke! Alt lys der kan blinke er dybt ulovligt!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-06 00:13

Det kommer an på hvilken slags blinklys du mener

mvh dova

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 18-11-06 00:19

jeg mente et blåt blinklys

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 18-11-06 00:41

det ligner et p o l i t i blink man kan laves til at køre på 230v

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-11-06 02:59

Selvfølgelig må du det!
Det må bare ikke monteres på et køretøj, ej heller på en cykel,
og sikkert heller ikke på postkassen ved vejen!
Som 'discolys' kan de da købes mange steder !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-06 07:19

ja det er lovligt at sælge - men det er også lovligt at sælge knive og alt muligt andet der kan bruges i forkert formål - det er så lige det med at eje og bruge

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-11-06 10:12

formanerklubben.
Det er også lovligt at sælge barberblade ,,, meen ,,,,
Det er også lovligt at sælge wienerbrød ,,, meen ,,,, jeg blir fed af det

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 18-11-06 12:36

ok det vil altså sige at man godt kan købe/sælge blåt blinklys men det er ulovligt at bruge udendørs på f.eks. biltag, under bilen (tænker på neonlys), i bilen!
man er tilladt at bruge indendørs, det er jo godt nok så brænder jeg måske ikke ind med mine blinklys
lige til sidst står det et eller andet sted sort på hvidt at det er tilladt? for der er nogen der siger at det ikke er lovligt at sælge!

og sådan noget som en ninjastjernekaster er vel også lovligt kan jeg så forestille mig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-11-06 13:07

ninjastjernekaster nej men julestjernekaster ja

For 10 point , så finder du det lige selv.

Den Danske Lov
http://www.retsinfo.dk/danlov/danlov.htm

Bekendtgørelse af færdselsloven
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060110029-REGL
Se bla. udrykning.

men det virker som om at man må mere end bruge dem indendørs
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Bl%C3%A5+blinklys%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

God søgejagt

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-11-06 13:12

Citat
Jeg vil gerne høre om det er tilladt at sælge blinklys her i landet ?

Ja du må

http://www.rscomponents.dk/electroniske-komponenter-dk/65396961-xenon-blitzblink-visuelle-signalgivere-blink-lydgivertilbeh%C3%B8.html

God weekend

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 10 point
Dato : 18-11-06 22:53

Du må sælge blå blinklys
Du må køber blå blinklys
Det er køberens ansvar at bruge dem lovligt.
Ninjastjerner regnes for våben og skal opbevares forsvarligt under transport.
Altså ingen løse stjerner i lommen.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-11-06 12:53

Er pæren gået ?

Godkendelse af svar
Fra : weblife

Dato : 22-11-06 22:19

Tak for svaret e.c.