/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp tilslut. af Digital boks
Fra : pytberg
Vist : 338 gange
100 point
Dato : 17-11-06 22:27

Goddag.

Jeg har netop købt en Digital STB boks fra Stofa. Men jeg er i tvivl om hvilken tilslutningsmåde jeg skal vælge ?

Følgende muligheder er tilstede : Via scartstik, component eller et HDMI / DVI kabel.

Jeg har prøvet scart og HDMI /DVI kabel, og billedet er mest klart via scart ! Men måske er det HDMI/DVI kabel købt for billigt, 149kr i Bilka, for der er tydelig mere "støj" på billedet.

Spørgsmål, hvilken tilslutning burde give bedste billede ?

Og vil jeg få bedere billede med et bedere(dyrere) HDMI/DVI kabel ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-06 09:13

Tja - Først og fremmest - kan dit fjernsyn håndtere HDMI??? Det er nok det mest væsentlige i denne situation.

Generelt tror jeg ikke du vil vinde det vilde ved at bruge et dyere kabel, men derimod finde grunden til dit højopløsningTV HDMI ikke fungerer optimalt. Nu har jeg sat mit til og der er en helt helt klart forskel imellem de 2 systemer.

Lad mig sige det sådanne - du er ikke i tvivl om det når det fungerer

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 18-11-06 09:38

Hej Peque.
Tak for din respons.
Mit TV( Samsung LCD 32") skulle kunne håndtere HDMI, dog via DVI indgangen. Således skal jeg bruge et HDMI kabel, med DVI stik i den ene ende.
Jeg ser ægte HD-TV på Canal+HD og DiscoveryHD, hvilket er et fremragende billede.
Det der undrer mig er, at det HDMI/DVI kabel jeg købte, umiddelbart ikke giver bedere billede end før da jeg brugt scartkabel. Jeg troede at HDMI /DVI burde være bedre end scart.
Der var ufattelig meget støj på billedet i aftes på TV2, da fruen skulle se Vild med (HANS)

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-11-06 10:03

Hmmm
Så længe det er tilsluttet sådanne, er det dog min opfattelse at du ser DVI og IKKE HDMI TV. At stikket osv er lavet sådanne er dog ensbetydende med at signalet er HDMI.

Ligesom man kan sagtens høre MONO via et stereo kabel.
Tit og mange gange er problemet at TV er HDTV klar, men mangler dog en ekstra tuner. Der har været meget debat omkring dette - og da jeg ikke har rodet med dette - skal jeg ikke udgive mig for at være professor, jeg tager det blot ud fra min opfattelse af hvordan tingene fungerer i praksis.

Så der må du nok finde en bedre expert! desværre