/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nabohøring
Fra : 1003jeppe
Vist : 4782 gange
200 point
Dato : 12-11-06 17:16

Hvor kan man finde lovgivning og regler for nabohøring. 1003jeppe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-11-06 17:24
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 18:02

Vores nabo har haft nabohøring.

Han ville gerne bygge en carport, som efter reglerne ville blive lidt for høj.

Han gik til kommunen, som så sendte en skrivelse ud til samtlige naboer/genboer, for at hører om vi havde nogle indsigelser... havde vi ikke det skulle vi ikke reagerer på skrivelsen, og ellers skulle
vi returnerer brevet, med besked om, hvorfor vi ikke ville accepterer carporten.

Hvis ingen reagerede i løbet af 2-3 uger, kunne naboen bare begynde byggeriet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-11-06 18:07

Sidespring.......

nordstedt
Sjovt at man her benytter passiv accept, som jo ikke tilladt i andre sammenhæng. Hvad nu hvis posten kikser? Det havde været mere korrekt, hvis man skriftligt skulle acceptere naboens byggeønske.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-06 18:09

Klumme, det har du helt ret i, vi kunne jo også ha' været på ferie

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-11-06 18:14

Det er nok bare en kommunal smutter...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-06 18:26

1003jeppe

Hvis det er en konkret sag du tænker på så skal du kontakte Teknisk Forvaltning i kommunen.

Nabohøring er i de sager, hvor der skal dispenseres i forhold til de gældende regler.

Det kan være ændring af lokalplanen eller en nabo vil have en tilbygning, som han/hun umiddelbart ikke har lov til at opføre.

Men det er en dispensation, der skal gives af dem, der kan blive involveret af evt. gener.

Så kontakt kommunen hvis det er en konkret sag.