/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Brændt hud.??
Fra : Claus999
Vist : 1177 gange
100 point
Dato : 11-11-06 19:54

Hej.

Siden Nytårsaften sidste år har der på toppen af min tommelfinger, rundt om neglen, været et område hvor huden er helt tørret ind.

Dette skyldes at jeg Nytårsaften utallige gange brugte min lighter til at tænde fyrværkeri med, hvorved min tommelfinger er blevet forbrændt på dette område. Jeg har efterfølgende prøvet med forskellige fugtighedscremer til at få den tørre/brændt hud til at hele, men uden held.

Det gør ikke specielt ondt i huden i området, men det ser ikke pokkers kønt ud, så det er mere derfor jeg gerne vil have det ordnet.

Jeg ville besøge min læge i den kommende uge, men ville lige høre om evt. kunne hjælpe, så jeg er fri for dette besøg.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 11-11-06 19:57

Det lyder som om du har fået en 3.grads forbrænding og huden er skadet for evigt. Ved ikke om den døde hud kan fjernes med laser e.l. , men ny hud kan der ikke komme.
Wibbi

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 11-11-06 20:39

Hvis det er en 3. gradsforbrænding burde det så ikke gøre meget ondt i fingeren efter det var sket, altså dagen efter.? Kan ikke huske at det gjorde rigtig ondt.

Men som du siger, virker det netop som om at den dårlige finger ikke bliver bedre, lige meget hvilken cremer jeg har brugt (dog har jeg kun har brugt et par stykker).

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-06 21:38

Ved en 3.grads forbrænding er huden død. Den gjorde sandsynligvis ondt da du brændte den, men det er jo forholdsvis tyk hud man har på tommeltotten. Og forøvrigt var det jo nytårsaften, så måske mærkes det ikke så meget på dette tidspunkt
Wibbi

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 11-11-06 22:36

Tak for svaret wibbi.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-11-06 08:42

Aloe Vera er god til at hele huden hurtigt også selvom det er en gammel skade.
Det er i det hele taget godt til mindre forbrændinger, solskoldninger smårifter og selv ar kan det hjælpe på, foruden mange andre gode egenskaber.