/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Klage over kommune.
Fra : play3r
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 10-11-06 15:03

Jeg har været udsat for massivt svindel (føler jeg selv) gennem den senste måned af Odense kommune, og vil gerne høre om der er andre der har oplevet lignende og hvad I i så fald har gjort.
Jeg er studerende på orlov indtil februar 2007. Jeg har fået fødselsklip indtil august, og i følge min opgørelse ville jeg så få alm SU fra 1. september. Det var dog en fejl, jeg skulle slet ikke få nogen SU fra 1 september. Derfor får jeg et girokort og besked om at tilbagebetale min SU. Jeg tager så i den første uge af september op på kommunen og søger kontanthjælp da jeg ikke har mulighed for at arbejde. Jeg kommer til et møde med, jeg kalder hende X, den 19. september og får besked om at jeg vil få et brev inden for de næste par dage. Jeg venter mere end en uge og der kommer intet. Så ringer jeg op til kommunen og siger hvordan og hvorledes. X skulle så ringe tilbage til mig... Jeg ventede to dage og der var ingen der ringede. Så ringede jeg igen, og fik så fat på min socialrådgiver, som ville bede X om at ringe. Jeg blev stadig aldrig ringet op, og nu var oktober måned ved at være gået. Jeg ringede igen og fik denne gang fat i X og fik aftalt et møde den 26. oktober. Til mødet fortæller hun så at hun havde glemt mig(!!!), men at jeg var berrettiget og skulle til en visitationssamtale om mandagen den 30. Og så ville jeg få udbetalt penge tirsdag den 31. oktober.
"Godt så!", tænker jeg... Onsdag har jeg stadig ikke fået noget, og ringer til min sosialrådgiver som siger at det tager minimum fire dage fra man har været til visitationsamtale til man får pengene udbetalt. Jeg manglede på daværende tidspunkt at betale oktober og november måneds husleje og min kæreste er på SU så jeg er mildest talt på røven! Jeg forklare hende at jeg SKAL have de penge inden weekenden og det kan hun så godt få arrangeret. Men pengene kommer først mandag! Og gud hjælpe mig om der så ikke mangler 2000 kr. Jeg ringer og snakker med min socialrådgiver tirsdag som vil ringe tilbage senest onsdag når hun har set på problemet. Hun ringede aldrig. I dag har jeg ringet til kommunen og min socialrådgiver er på ferie og den dame så ville være så venlig at ringe tilbage i dag har ikke ringet.
Hvad skal jeg gøre? Jeg føler mig så røvrendt og synes ikke at kommunen kan tillade sig at behandle folk så skidt. Jeg har overvejet advokat, klage til amtet, ekstra bladet mm

Hilsen Katrin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 15:09

Øv øv øv, det lyder alt for velkendt det du der skriver, du mangler bare lige også at nævne, at når du endelig er ved at få styr på tingene, så har socialrådgiveren sagt op, og det hele starter forfra.

Du kan som første klageinstans bede om at snakke med en overordnet, hvis det så heller ikke hjælper, dernæst borgmesteren, og til slut Ekstrabladet.

Tillykke med babyen

Annuller spørgsmålet
Fra : play3r

Dato : 10-11-06 15:09

Jeg har skrevet det i min kærestes profil, men har nu oprettet min egen så vil hellere skrive det der

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-11-06 15:10

Det først du bør gøre, er at sende et anbefalet brev til kommunen. I brevet skal du forlange at få Aktindsigt i din sag. Du skal også forlange at få en skriftelig redegørelse om hvornår din sag bliver
ført videre, samt udsigten til en løsning.

De spg. skal Kommunen svarer på inden 14 dage. Ellers kan du gå til den næste klage instans. Men det at forlange agt insigt, plejer at sætte MEGET skub i sagerné