/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Musik i højttalerne
Fra : it
Vist : 354 gange
100 point
Dato : 03-01-03 17:12

Kan man tilslutte stereoanlægget til fjernsynets surroundhøjttalere????

Kommentar
Fra : geu

Dato : 03-01-03 17:25

det må du uddybe lidt mere.. hvilket tv er det??

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 110 point
Dato : 03-01-03 17:38

Her er grundreglerne :
Som udgangspunkt kan du tilslutte phono-signaler frit fra udgange til indgange.
Man skal aldrig tilslutte speaker udgange til phono indgange !
Med højtallere skal man være opmærksom på at den forstærket signal ikke over belaster ht.

Du kan sagten smide din Hi-Fi forstærkede lyd ud af TVSR højtalerne. Sørg bare for ikke at skrue højre op for volumen (=Watt) din højtaler kan klare.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : it

Dato : 03-01-03 17:40

Jeg har et Sony TV og surroundanlæg (5 højttalere) Ved siden af står 2 B&O højttalere tilsluttet (med link) et B&O anlæg i et andet rum. Det er mange højttaler i en stue, så nu vil jeg gerne af med de 2 B&O højttalere og så tænkte jeg om jeg måske kan putte ledningerne fra de to B&O højttalere ind i 2 af højttalerne fra surroundanlægget.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 03-01-03 19:06

Det skal være enten eller.
De to højtaler fra surroundanlæget må kun få forstærket signal fra enten SR-anlæg eller fra B&O-anlæget. Aldrig begge to sammtiddigt ! Man kan købe Højtaler omskifter box til formålet.