/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
lave lyseffekt som bølgelys...
Fra : Odense
Vist : 819 gange
100 point
Dato : 07-11-06 09:25

Hej

Nogen der ved hvad er for en dims der kan lave lyseffekt som om det var bølgelys i ens rum. ?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-11-06 10:25

Alt lys udbreder sig da, som om det var bølger eller????
Hvis du have kvalificerede svar, må du nok spørge kvalificeret, så folk har en chance for at vide hvad du mener.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-11-06 10:27

Er det stroboskoplys, du vil have, så folk får epileptiske anfald?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 10:33

http://www.danskdiscoteknik.dk/ef400800.htm for eks - men prøv at søge på lyseffekter wave

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 07-11-06 10:33

Nej i kender nok det lys som kommer fra en pool eller akvarie osv. Det giver et beroligene effekt. Nogen udstillinger med "vand" som tema har lavet det kunstig. fjor og bælt center har det hvis også i Kerteminde...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 10:53

BTW - et meget stærkt lys (projektor) bag et akvarie kan give en svag effekt - men tydelig nok til at kunne ses - hvis projektoren er stillet rigtigt - og farve kan opnåes med transparant deko på bagsiden af akvariet.

(brugte vi engang i en udstilling og det så flot ud)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-11-06 12:17

Nåjamen så er dit spm besvaret af miritdk. og løsningen koster 420 kroner (+moms??)

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 07-11-06 18:20

hmmm jeg vil nu gerne undgå at skulle rode med rigtig vand

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 18:58

der er da ikke vand i noget i mit link - tvært i mod er det jo netop en af de mange spots med netop den effekt du søger - såååååh ????

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 07-11-06 19:09

har du et link ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 19:12

kig da i mit første indlæg (ved nu heller ikke lige med de links - om de skal koges eller steges )

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 07-11-06 19:15

nåå troede du var en anden i føst øjekast,,, den er ok den der projektor men tror ikke det er den helt rigtig, der findes nok fler mærker/modeler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 19:17

jeps - og så findes der er mængde søgemaskiner

Kommentar
Fra : Merlin12321

Dato : 07-11-06 21:01

jeg ved hvad det hedder!!!: Et akvarie.... Der er lys i! Hvis du hælder lidt af vandet ud på dit gulv og sætter en lampe bag, har det lys du ville have... plus du ugen efter, når vandet er fordampet, har fået et nyvasket gulv... Skidesmart!!!