/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Garantibevis kræves????
Fra : mercerpigen
Vist : 639 gange
100 point
Dato : 06-11-06 20:04

Min Nokia 6230I fra August i år skal rep på garanti(højtaleren er defekt)
Kan telekæden kræve garantibeviset????
Jeg har bon med IME nummer.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 06-11-06 20:10

Garantibevis kan kun kræves når der er tale om vilkår der er bedre for dig end den lovbestemte reklamationsret, og inden for det første halve år er der ingen tvivl om, at kvitteringen er tilstrækkeligt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-11-06 20:12

Det gør de nok ikke, siger de da det?
Tit siger forretningen, at bonnen er dit garantibevis, når du køber en vare.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-06 20:12
Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 06-11-06 20:31

Jeg ved ikke om de kræver garantibeviset.
Jeg gik ind på vej hjem fra arbejde, og sagde min tlf var i stykker.
10 sek er alt hvad det kræver, at slå op på computeren for at se jeg har købt tlf hos dem og hvornår.
Men ekspdienten var gnaven, og jeg gad ikke brokke mig uden noget baggrundsviden.
Men mon ikke Telekæden lige får besøg i morgen igen

Godkendelse af svar
Fra : mercerpigen

Dato : 06-11-06 20:32

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 20:33

hvis der har været garanti bevis særskilt - tjahh - ellers er kvittering med dato - forretning og de oplysninger der hører til nok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-11-06 20:40

Du udskriver bare siden fra det link jeg satte på og tager med, men vis den først hvis der er problemer.
Pas i øvrigt på med at indrømme noget med fugt. Selv fugtige hænder kan være et problem hvis en mobiltelefon går i stykker http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/telefoner/fugtpaavirkning/