/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
line in - hvor er det
Fra : magnus46
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 06-11-06 17:23

Jeg skal overspille nogle bånd fra min kassette båndoptager og bruger "line out" fra denne, men hvis jeg bruger hovedtelefon indgangen på PC'eren får jeg meget støj med - jeg vil derfor gerne bruge "line in", men hvor sidder den eller hvordan ser stikket ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 17:31

overspille til pc ????

er det en stationær så sidder lineind vel bagpå og ganske tydeligt mærket

på en bærbar et sted i siderne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-11-06 17:46

Line in er den blå

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-06 18:25

peet49 - kommer an på hvad der er hvad - desuden er min line-in ikke blå

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 20:47

DFI med indbygget lydkort.
Lyserød = microfon
Lyseblå = line in
Lysegrøn = line out

mit frontpanel bruger samme farver.

Jeg mener vi havde et Asus indb. lydkort hvorman selv vælger hvad det skal være.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-11-06 20:49

Årsagen til støj når du bruger microfonindgange er at signalet bliver forforstærket og let vil overstyre/forvrænge.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 07-11-06 00:16

Hej jeg er i fuld gang med at overspille mine cassete bånd til computeren, jeg bruger mikrofon indgangen, men vil du bruge line in, ganske rigtig den blå, er det vel lige så godt/skidt det kræver en del øvelse at ramme den rigtige indstilling, uanset hvilken indgang du bruger, der er båndsus på de gamle bånd, men med de rigtige indstillinger i Lydpanel og Indspilning, optage progammet skal måske også justeres. De første indspilninger skal du ikke regne med at de har en kvalitet du vil gemme, men prøv at optage mens du flytter skyder op-ned i Lydpanel Linje ind og Wave, de andre kan du slå fra (det udelukker også nogen støj) undtagen Højtaler, hvis du slår den fra kan du ikke høre resultatet, i Lydpanel bør du også sætte hak i Linje ind, under Indspilning, klik på Indstilinger og på Egenskaber, flyt prikken ned i Indspilning og klik Ok, der får du mulighed for at sætte hak i Linje ind, skyderen her bør være sat ret høj, hvis det er helt umulig at få en ordenlig lydkvalitet, kan den senere flyttes lidt ned, det er måske heller ikke ligegyldig om din afspiller er sat til lav eller høj styrke, men begynd med at justere på skyderne der er aktive i Lydpanel-Afspilning, husk på om de er nede eller oppe først i nummeret, hvordan de står midt i nummeret og hvordan de står til slut, gem så det optagede og lyt det igennem, mens du noterer dig hvor det lyder bedst, og husker indstillingerne fra før, sæt nu skyderne som de stod da musikken lød bedst, derefter kan stykket slettes og er du heldig, er du nu klar til at gå igang med optage for at for at gemme

Godkendelse af svar
Fra : magnus46

Dato : 10-11-06 19:20

Tak for svaret o.v.n..