/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Rugbrødskur
Fra : jysch
Vist : 13255 gange
100 point
Dato : 05-11-06 12:37

Jeg har hørt om en kur, som hedder rugbrødskuren. Og jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen kender den?

Mvh. jysch

Kommentar
Fra : susanne60

Dato : 05-11-06 12:54

Jeg har også hørt noget om den. Jeg mener det er noget med at man skal spise 6 skiver rigtigt godt groft rugbrød om dagen fordelt til hovedmåltiderne også iøvrigt passe lidt på hvad man spiser. Tanken er at rugbrødet mætter godt og længe - husk bare at bruge ca. 20 minutter på at spise det. Det er ca. det tidsrum det tager inden mæthedsfølelsen er i maven.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 13:12

http://www.kalorietabel.dk/

det meste rugbrød indeholder desværre både sukker og hvedemel etc - så det lyder ikke som den bedste kur - i det hele taget er kure noget der ikke holder i længden

kostomlægning !!!! (men det er så det *G*)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 13:27

http://slankigen.webbyen.dk/

prøv at tage dig et kig her - siden er seriøs og der er rigtig gode råd at hente

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-06 13:52

Har ikke hørt om kuren.
Men det der hjælper er, - spis mindre.
Spis dig aldrig helt mæt.
Og masser af grønt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-06 13:55

Citat
Spis dig aldrig helt mæt
.... men spis dig aldrig overmæt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-06 14:07

Nul slik
Nul kærgården på brødet
Nul fløde i maden
Nul is
Nul lagkage
Nul øl og vin
Nul spiritus
Motion én time om dagen.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-11-06 14:56

Tak for alle de gode råd - men det er selve kuren jeg er interesseret i at se.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 16:40

Sådan er det altid, når man spørger om en bestemt kur og vil have oplysninger om den. så modtager man den løftede pegefinger. til jer andre: ved godt, det kun er godt ment, når I skriver, hvad man skal gøre, men der bliver jo spurgt om en specifik kur...

Har du prøvet at søge på rugbrødskur på google?

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 05-11-06 17:22

til teil, du glemte at fortælle at sex et par gangeom dagen heller ikke skader!!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-06 17:43

Rigtigt
Sex er god motion

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-06 17:44

nanabanana du lukker skuffen

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 17:51

Undskyld Teil, det var ikke et personligt angreb, men prøv at læse hendes spørgsmål? og jeg gentager: det var ikke ment ondt mod dig eller de andre, for jeg ved jo, at I kun mener det godt, når I skriver om motion- og kostråd... Men... Rugbrødskuren, den vil Jysch gerne vide noget om. Jeg har ikke svaret, men jeg fortæller skam ikke om riskuren i stedet for så

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-11-06 18:53

Det er ok Nanabanana.
Jeg kan kun gi dig ret. Det bliver let en lang sludder om alt mellem himmel og jord.
Det ser vi tit og ofte.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 19:47

Puha... troede du var meget sur... nå... jeg vil lige kigge på google efter den kur. måske kunne man selv lave en rugbrødskur... men så er det jo stadig ikke det samme.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 19:48

http://www.nybaktmamma.com/plassen/archive/index.php/t-47698.html

Kig her... her snakkes i hvert fald om kuren

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 19:54
Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-11-06 20:09

Hej Nana... ja, men jeg fik kun en dagbog hvor den var nævnt

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 05-11-06 20:15

Det var en af mine kunder som omtalte den - hun havde tabt en del i den tid hun havde fulgt kuren - den skulle have været omtalt i et ugeblad - men jeg har ikke set den og derfor ville jeg høre om nogen kendte den - den er måske nemmere at følge, da jeg tit er væk hjemmefra i over 12-14 timer, og derfor ikke kan lave de store kulinariske udfoldelser

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 05-11-06 21:32

Men Jysch, jeg mente, at du kunne skrive til hende, som skriver dagbogen og spørge hende til råds? Der er vist - så vidt jeg husker - en gæstebog, man kan skrive i?

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-06 08:52

hej jysch. jeg prøvede at skrive til hende som nanabanana henviser til. rugbrødskuren går bare ud på at spise en skive rugbrød hver 3ide time med fedtfattigt pålæg eller smøreost, og så en portion alm mad til aften, til morgenmad spiste hun rå havregryn med minimælk. det skulle sætte stofskiftet højt op at køre. vh lianes.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 15-11-06 14:02

Tak for svaret lianes. Og undskyld det varede lidt med at afslutte

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 15-11-06 16:41

hej jysch. det okay. håber du får glæde af den. og jeg takker.

Kommentar
Fra : heidikathrine

Dato : 26-03-07 10:33

jeg vil også gerne have en opskrit på rugbrødskuren tak

Kommentar
Fra : Prinsesset

Dato : 16-06-08 10:15

Jeg har selv fulgt en rugbrødskur i 3 uger nu. Det går rigtig godt :)
Her er hvad jeg gør.

Jeg må f.eks. max indtage 2000 Kcal om dagen da jeg er en kvinde med lidt aktivitet.
Det er individuelt pr. pers.

Rugbrød: Shulstad Levebrød Kernefuld. 69 Kcal pr. skive.

Kyllingepålæg: 96 Kcal pr. 100g.
Kamsteg: 120 Kcal pr. 100g.
Et skrabelag af kærgårdens 20% mindre fedt - smør. (Kan undlades)

Jeg spiser 6 skiver rugbrød pr. dag = ca. 150 kcal. pr. mad = 900 Kcal om dagen.

Derudover spiser jeg frugt og grønt = ingen kcal.

Drikker mindst 2 liter vand = det får affaldsstofferne ud af kroppen :)

Dermed får jeg mit hurtige vægttab.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 16-06-08 23:10

Prinsesset, hvad mener du med "frugt og grønt = ingen kcal?"

Kommentar
Fra : Ginababy

Dato : 23-09-08 07:50

Prinsesset, der er da afgjort kcal. i frugt og gr'nt???