/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Intern som extern
Fra : dennisdahl
Vist : 798 gange
200 point
Dato : 03-11-06 23:22

Hej

Mit spørgsmål er om man kan bruge sin intern harddisk som extern harddisk..

Det er fordi jeg har 3 stk harddiske som har fungeret som interne, men istedet for at investerei en extern kan jeg så bruge de interne ???

Kan det lade sig gøre i det hele taget , og hvordan ???

Dennis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-06 23:42

En ekstern Harddisk 3.5" som normalt sidder i en stationær comp. kan sidde i en harddiskholder som ekstern HD
Den skal sætte som master i ekster box.
Boxen har egen strømforsyning og datakablet er USB dog helst USB2

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-06 23:46

Ja du kan bruge en intern og sætte den i en usb harddisk kabinet, de kan købes fra 350kr og op: http://labtech.dk/index.php?page=product_detail&id=129 husk at harddisken i en sådan box skal stå til Master

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 03-11-06 23:47

ja det kan man godt du skal bare ha sådan en her

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ALL12458A&goto=productinfo&mainfunc=link

den bruger jeg

Olefahnoe
fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-06 23:51

En USB / harddisk kan sættes til mens comp kører men bør kobles fraførst eller vente til comp er slukket

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-06 23:59

e.c Windows XP har en funtion til Sikker fjernelse af hardware, det er ikke nødvendig at slukke hele maskinen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 00:11

OK så udvider jeg "kobles fraførst"
Nede ved uret fremkommer der en lille grøn pil når harddisken er sat til.
Skal harddisken tages fra så > højreklik på pilen > og klik på "sikker fjernelse af hardware" >
Marker din lagerenhed > klik på stop > klik på den enhed der skal afbrydes > OK >
luk > tag harddisken væk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-06 00:20

Du kan jo godt!!!

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 200 point
Dato : 04-11-06 08:36
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-11-06 11:09

peet49 > ***** godt link.
Sådan en har jeg i hjemmegjort udgave, men den der er rigtig smart.
Eyvind.

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 05-11-06 00:02

Hej

Tak for jeres kompente svar, det er dejligt der er noen i den store verden der ved sådan nogle ting.

Jeg vil så lige høre om hvis nu jeg er ligeglad med om hvordan det ser ud mht. kabinet m.m. er det bare så nogle kabler jeg mangler for at kommer til at virke. Hvis ja, hvad for nogle kabler ???

Dennis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-06 11:04

Der er 2 IDE controlere som hver kan have 2 enheder.
En harddisk er en enhed
En CD/DVD er en enhed.
Man kan bruge lange datakabler (fladkabel) og evt. forlænge strømkablet

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 16-11-06 10:35

Tak for svaret peet49.

Har lige købt denne her og det virker som det skal..

Det er en god løsning da jeg er ligeglad hvor pænt harddisken er "pakket" ind.

mvh

Dennis

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-11-06 11:07

Selv tak.