/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mos i revnerne mellem fliser
Fra : Dieter
Vist : 5165 gange
50 point
Dato : 02-11-06 13:45

Hvordan fjerner man det NEMMEST !?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-06 13:49

Mos fjerner man nemmest ved at skrabe det væk

Diverse giftløsninger eller kogendevand og hvad man ellers bruger til ukrudt mellem fliser, virker ikke på mos.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 14:23

Jeg syntes det ødelægger fliserne at blive ved med at skrabe det mos væk, så jeg er begyndt at bruge eddike, og syntes også det går ok at fjerne det efter et stykke tid, med en stiv kost

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 02-11-06 14:40

Har idag prøvet med clorinvand !
Så må jeg se om det virker

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 35 point
Dato : 02-11-06 14:41

Det er med mos, som andet grønt skab mellem fliserne ! Motorolie/diesel i en smørekande.
Men skrab lige mosen af først.

Hvis du taber indholdet af smørekanden på græsplænen vil der opstå en bar plet,den vil holde sig et par år.

Mvh.Højris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 14:45

clorinvand, kan også dræbe mos , men jeg ville nu fjerne mos til foråret, der kommer alligevel mere mos i løbet af vinteren/foråret, så skal du på den igen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 02-11-06 16:49

jeg plejer os bare at skrabe det væk..men det stræks værre når det er græs.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 02-11-06 17:29

Tak for svaret Højris.
Jeg vil godt afprøve dit forslag!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-11-06 17:41

Den løsning lyder godt nok giftig, der er jo en årsag til at græsset dør i flere år

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-11-06 18:21

Jeg brugte vejsalt forrige år, og der er stadig ikke kommet nyt mos i revnerne.

Kommentar
Fra : blank

Dato : 02-11-06 18:46

Dårlig ide med vejsalt. Det ødelægger alt. Se bare på asfalt. Når vejsaltet har ligget et rum tid æder det ganske enkelt fliserne. Og hvis man lægger det mellem revnerne i fliserne vil saltet arbejde sig godt igennem i slud og regn.

Jeg siger ikke at fliserne forsvinder lige med det samme, men efter et rum tid er fliserne ødelagte og begynder at synke.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 02-11-06 18:57

Brug vejsalt!
At bruge olie er noget svineri.
Det passe ikke at vejsalt ødelægger fliserne.

Bjørn