/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilen har fået kænguruflip !!
Fra : dennisdahl
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 02-11-06 03:44

Hej derude

Mit problem er at min bil engang imellem opfører sig som om den har fået kænguru benzin.

Den hopper / hakker i det så jeg er ved at blive sindsyg!!!

Hvis jeg f.eks kører og træder speederen i bund er det som om den ikke trækker på alle cynlindre
men slækker jeg så f.eks halvt på speederen er det tydeligt at mærke at motoren så får fat igen på alle cylindrene. Det er ihvert fald sådan at det føles men det er sikkert ikke det der er problemet.

Alle svar/forslag er meget velkomne da jeg ikke gider det her cirkus vinteren over.

På forhånd tak for hjælpen

Dennis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-11-06 04:08

Ikke fordi jeg har megen forstand på hvad der kan være galt, men andre brugere kan måske hjælpe dig, hvis du fortæller hvilken bil du har, mærke, type, model, benzin eller diesel, det er forskellig hvilke løsninger der er på problemet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-06 10:47

jeg går ud fra, at det er en benzinbil, da dieselbiler kun meget sjældent laver sådan et nummer, og det kun såfremt brændstoffilteret er stoppet.

Prøv at købe en liter karburatorsprit og læs på flasken hvor meget der skal blandes i benzinen...forsøg det i et par dage, om ikke det hjælper, inden du begynder skille hele bilen ad for at finde efter fejl der måske ikke er der.

mvh dova

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 02-11-06 16:17

Jeg er enig i karburatorspritforslaget!

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-11-06 17:43

Sprit er normalt kun virksomt som oktantalsforøger og mod karburatoris, der optræder mellem 0 og 8 grader celsius.
Jeg ville kigge på accelerationspumpen, der giver et ekstra skvæt benzin i indsugningen, når speederen trædes ned.

Kommentar
Fra : dennisdahl

Dato : 03-11-06 01:25

Hej

Mærket på min bil er Mitsubishi Carisma 1,8 GLSI fra 97 (5 dørs)

Håber dette kunne hjælpe.
Bilen er med direkte indsprøjtning og så vidt jeg da ved er der ingen karburator !!!

Dennis

Accepteret svar
Fra : hejhejdikal

Modtaget 200 point
Dato : 05-11-06 15:27

det er dine tændrør og tænd kabler der fejler noget. de kan nemlig ikke opbygge en stor nok gnist når motoren er under belastning. det plejer også at være værst når bilen er kold det er værst. husk at give de ny tændrør og kabler silikone for at fjerne fugten

Kommentar
Fra : tykke2

Dato : 05-11-06 22:35

halli hallo
Helt rigtigt, skift tændrør, kabler og evt også dæksel. Har lige haft de samme problemer , men den kører som en drøm igen efter at det nævnte blev skiftet.
Venlig hilsen tykke2

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 16-11-06 10:37

Tak for svaret hejhejdikal.

Har skiftet disse og det virker meget bedre nu.

Så jeg overlever vinteren !!!

Dennis

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 25-08-07 00:27

Såvidt jeg erindrer, er det bandlyst, at benytte karburatorsprit på en hvilken som helst bil med katalysator, da denne ødelægges af sprit & blyholdig benzin.