/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Muldvarper - aargh !
Fra : flemse123
Vist : 1183 gange
100 point
Dato : 21-08-01 19:56

Hej !
Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
TAK TAK

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 21-08-01 20:02

"flemse123" <flemse123.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
newsxg7.9180$3q.273987@news010.worldonline.dk...
> Hej !
> Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> TAK TAK
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Læg et 30 cm tykt lag beton over hele haven og dine problemer
er løst.

Hvorfor ikke sætte en saks og fange dyret en gang for alle.

Hvis naboen er samme type som dig selv så kommer den sikkert
tilbage til dig igen.

Finn

Kommentar
Fra : ehawk

Dato : 22-08-01 08:38

Jeg har prøvet stort set alt, for at komme de sa.... dyr til livs. De er specielt aktive lige nu. Gift - røg - hvidløgsolie - nedgravede flasker - intet hjalp. Det eneste effektive jeg har prøvet er en saks. Grav den ned i gangen (det bliver som regel et stort hul) og sæt en mørk spand over hullet. Læg en stor sten oven på spanden, så den ikke vælter i vinden. Der er gevinst hver gang.
Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 20:04

flemse123 <flemse123.news@kandu.dk> skrev i en
newsxg7.9180$3q.273987@news010.worldonline.dk...
> Hej !
> Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> TAK TAK

Der står lidt om mosegrise / muldvarpe / snegle på:

http://hjem.get2net.dk/per.hansen/

Tryk på OSS/FAQ/ Haven. Nr 4 og 5.

--
Med venlig hilsen
Per A. Hansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 20:26

>> Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
>> flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
>> TAK TAK
>
> Der står lidt om mosegrise / muldvarpe / snegle på:
>
> http://hjem.get2net.dk/per.hansen/
>
> Tryk på OSS/FAQ/ Haven. Nr 4 og 5.

Da vi for nogle uger siden fik besøg af en muldvarp i nogle af vores bede,
prøvede vi metoden med de nedgravede flasker, som også nævnes på Pers
hjemmeside. Det resulterede i at den dagen efter havde være på besøg i
nabobedet. Efter også at have forsynet dette bed med nogle flasker har vi
ikke set spor af muldvarpen. Om det skyldes flaskerne skal jeg dog ikke
kunne sige, men det er vel et forsøg værd -- ikke mindst fordi den er nem at
udføre og vel ikke mindst rimeligt dyrevenlig.

Venlig hilsen
Jakob

Godkendelse af svar
Fra : flemse123

Dato : 22-08-01 22:22

Tak for svaret Finn.

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 22-08-01 22:25

"Jakob Bock" skrev d. 22-08-01 20:26 dette indlæg :
> >> Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> >> flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> >> TAK TAK
> >
> > Der står lidt om mosegrise / muldvarpe / snegle på:
> >
> > http://hjem.get2net.dk/per.hansen/
> >
> > Tryk på OSS/FAQ/ Haven. Nr 4 og 5.
>
> Da vi for nogle uger siden fik besøg af en muldvarp i nogle af vores bede,
> prøvede vi metoden med de nedgravede flasker, som også nævnes på Pers
> hjemmeside. Det resulterede i at den dagen efter havde være på besøg i
> nabobedet. Efter også at have forsynet dette bed med nogle flasker har vi
> ikke set spor af muldvarpen. Om det skyldes flaskerne skal jeg dog ikke
> kunne sige, men det er vel et forsøg værd -- ikke mindst fordi den er nem at
> udføre og vel ikke mindst rimeligt dyrevenlig.
>
> Venlig hilsen
> Jakob
>
Tak for indlægget !

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 22-08-01 22:28

"Per A. Hansen" skrev d. 22-08-01 20:04 dette indlæg :
>
> flemse123 <flemse123.news@kandu.dk> skrev i en
> newsxg7.9180$3q.273987@news010.worldonline.dk...
> > Hej !
> > Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> > flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> > TAK TAK
>
> Der står lidt om mosegrise / muldvarpe / snegle på:
>
> http://hjem.get2net.dk/per.hansen/
>
> Tryk på OSS/FAQ/ Haven. Nr 4 og 5.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Per A. Hansen
>
Tak for linket, der er åbenbart en del om emnet på www
med velig hilsen
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-08-01 21:47

Per A. Hansen <per.hansen@get2net.dk> wrote in message
newsTg7.188$_L.5737@news.get2net.dk...
>
> Der står lidt om mosegrise / muldvarpe / snegle på:
>
> http://hjem.get2net.dk/per.hansen/
>
> Tryk på OSS/FAQ/ Haven. Nr 4 og 5.
>
Citat fra hjemmesiden:
"Dybe toner kan muldvarpe ikke lide."

Hvad hvis man spiller basun i haven? (-:

mvh
Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-01 00:53

> Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> TAK TAK

Hvorfor være god ved naboen ?
Muldvarpe har også en funktion som udlufter af jorden.
I juli gik en muldvarp på tværs af mine meget unge bønnerækker og først blev
jeg meget ærgerlig og var parat til at sætte en saks til bæstet.
Men :- ))) jeg har tidligere læst om Findhornhaven i Skotland og hvordan
de tackler muldvarpe, så jeg tænkte hvorfor ikke og sagde " du må også gerne
være her, men muldvarpedeva " kunne du ikke få den til at gå på langs af
rækkerne i stedet for på tværs ?"
Aktiviteten i bønnerne holdt op og i porrestykket ved siden af gik
muldvarpen på langs af rækkerne uden at vælte en eneste. Der var virkelig
mange muldskud.

Mon verden virkelig kan være så enkel ?

mvh
Vibeke

Kommentar
Fra : flemse123

Dato : 23-08-01 22:33

"Vibeke Hansen" skrev d. 23-08-01 00:53 dette indlæg :
> > Er der et virkeligt godt og brugbart råd på hvordan man fjerner en eller
> > flere muldvarper fra eens have og over til ( undskyld naboer ) naboen.
> > TAK TAK
>
> Hvorfor være god ved naboen ?
> Muldvarpe har også en funktion som udlufter af jorden.
> I juli gik en muldvarp på tværs af mine meget unge bønnerækker og først blev
> jeg meget ærgerlig og var parat til at sætte en saks til bæstet.
> Men :- ))) jeg har tidligere læst om Findhornhaven i Skotland og hvordan
> de tackler muldvarpe, så jeg tænkte hvorfor ikke og sagde " du må også gerne
> være her, men muldvarpedeva " kunne du ikke få den til at gå på langs af
> rækkerne i stedet for på tværs ?"
> Aktiviteten i bønnerne holdt op og i porrestykket ved siden af gik
> muldvarpen på langs af rækkerne uden at vælte en eneste. Der var virkelig
> mange muldskud.
>
> Mon verden virkelig kan være så enkel ?
>
> mvh
> Vibeke
>
Hej Vibeke !
Teorien om muldvarpedevaerne lyder interessant. Jeg har også læst lidt om Findhornhaven i Scotland.
Men indrømmet - det er svært at ikke at ønske bæsterne langt væk !
mvh
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-08-01 23:05

> Hej Vibeke !
> Teorien om muldvarpedevaerne lyder interessant. Jeg har også læst lidt
> om Findhornhaven i Scotland.
> Men indrømmet - det er svært at ikke at ønske bæsterne langt væk !
> mvh
> Flemming

Ja, det er en stadigt gøren op med herrementaliteten, eller
fruementaliteten at have en have,

det er i hvert fald sjovt at se det virke i virkeligheden.

mvh
Vibeke

Kommentar
Fra : kram

Dato : 01-01-02 21:51

til alle "mulle-jæger"
Brug af saksen fanger godt nok den ene pels efter den anden, men hvergang man tømmer et "mullebo" flytter der bare nye ind. Så det beste råd er at jage dem væk ved at ligge "nafterinkugler" (dem man ser i "tisserenden" på offenlige hr.toiletter) i gangene.