/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dobbeltvingede tagsten
Fra : Jepmus
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 30-10-06 18:39

Hejsa.

Jeg mangler 10-12 stk. dobbeltvingede tagsten fra Karrebæktorp teglværk, årgang ca.1950. Hvis du kan hjælpe, enten med sten eller evt. en kontakt, ville det være super.

Jeg kan kontaktes på mail; jeppe@mathiasen.mail.dk eller på mobil nr.61378340

med venlig hilsen Jeppe.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-10-06 19:05
Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-10-06 22:28

jeg manglede nogle tegl, jeg kørte ud til et nedrivningsfirma
http://www.krak.dk/Firma/Profil.aspx?Knr=28101&Query=nedbrydning&Area=hammel&BackLink=UXVlcnk9bmVkYnJ5ZG5pbmcmQXJlYT1oYW1tZWw=

men de har ikke en hjemmeside.. men noget i stil med det her..
men du skal nok selv ud og rode efter dem..

http://www.jensen-nedrivning.dk/

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-06 16:16

Til jepmus

10- 12 sten, antallet lyder som om du skal bruge dem som afslutning på en tagfalde.

Du kan saktens afslutte dit tag med almindelige enkeltvingede sten.
Gå en tur rundt i byen og se at såden er det gjort i 9 ud af 10 tilfælde, i hvettilfælde på ældre huse.
De dobbeltvingede er et vældfærdstegn lige som de sort og blåglaserede der vinder frem.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : Jepmus

Dato : 01-11-06 17:21

Tak for svaret BjornJ.

Hej Bjornj.

Du har fulstændig ret, men i min situation er det på grund af storm, at stenene er blæst af. -og så ville det være nemmest at lægge nogle magen til på igen, da de så passer med sternbrættet.

Venligst Jepmus

Kommentar
Fra : Jepmus

Dato : 01-11-06 17:52

Tak for hjælpen, men det er endnu ikke lykkes mig at skaffe tagstenene.

Venligst Jepmus

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 01-11-06 17:56

Tak for point, jeg håber du finder nogle sten der passer.
Lige en lille oplysning, det brædt der afslutter taget hedder en vindskede. Et stærnbrædt er det der sidder parelelt med tagrenden. Det nederste på taget hedder stærnen eller tagfoden.

Bjørn