/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Beskyttet VMA format
Fra : 19431225
Vist : 4081 gange
50 point
Dato : 30-10-06 08:42

Hej
Jeg har et lille problem efter jeg har hentet et stykke musik på TDC musikbutik.

Jeg bruger iTUNES og vil konvertere, men når jeg prøver at åbne musikken kommer følgende fejl: EN ELLER FLERE AF DE SANGE DER TILFØJES ER I BESKYTTET WMA-FORMAT, INCLUSIVE SANGEN "02Spejlet.WMA" og kan ikke konverteres.Itunes kan kun konvertere ubeskyttede wma sange, hvis du har den orginale cd med sangene, kan du importere dem vha. iTUNES.
Hvad kan jeg gøre for at sangene ikke er beskyttet.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 30-10-06 08:46

Hej
Her er din løsning

http://www.mediamac.dk/

IPM

Kommentar
Fra : pve

Dato : 30-10-06 09:06

Jeg har prøvet det samme. Det jeg fik at vide da jeg kontaktede TDC var at jeg skulle brænde sangene ned på en CD og derefter ville jeg så kunne indlæse dem i Itunes. Har dog ikke forsøgt det da jeg kun hentede to sange ved TDC og syntes det var lige i overkanten at brænde en CD for det.

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 30-10-06 09:31

TIL IPM
Hvordan installerer jeg programmet, jeg kan ikke finde INSTALL eller setup filen?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 11:01

IPM har misforstået spørgsmålet, du skal ikke bruge linket der bliver henvist til i indlægget, det skulle du, hvis du havde købt musikken i ITunes , du har købt musikken hos TDC og kan bruge forslaget fra pve, ellers må du ind på piratgruppens side og lede efter værktøjer: http://www.piratgruppen.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-10-06 11:04
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 30-10-06 16:17

Køb Tunebite, som er et simpelt program, der optager din kopibeskyttede musikfil, mens den afspilles, og herefter opretter en "ubeskyttet" mp3-fil. Programmet er penegne værd, hvis du henter meget musik hos f.eks. TDC og gerne vil have kopispærringen fjernet - prøv en testudgave her:

http://www.tunebite.com/website/v2/en/home.php?affiliate=1003

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-10-06 03:24

Du behøver ikke købe et program for at optage og gemme som mp3, der er flere gratis programmer som optager lyden når Windows Mediaplayer afspiller det DRM beskyttede nummer, og kan gemme som mp3, den nemmeste at bruge er Mp3MyMp3 det er bare at klikke på den røde knap for optage, når du klikker på den firkantede hvide knap stopper optagelsen, og du får mulighed for at klikke på Save to MP3, lettere kan det ikke blive: http://www.mp3mymp3.com/
Audacity er også gratis og kan det samme, men du skal importere og gemme LAME v3.96 for at kunne gemme som mp3, til gengæld kan programmet en del mere end Mp3MyMp3, blandt andet filtrere støj og andet fra, og redigere lydkvaliteten: http://audacity.sourceforge.net/download/windows og LAME filen: http://www.webhostxpress.net/%7Emitiok/lame-3.96.1.zip Audacity kan sættes op med dansk sprog

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 31-10-06 09:21

Hej o.v.o.

Du skriver Audacity er også gratis og kan det samme, men du skal importere og gemme LAME v3.96 for at kunne gemme som mp3, til gengæld kan programmet en del mere end Mp3MyMp3, blandt andet filtrere støj og andet fra, og redigere lydkvaliteten: http://audacity.sourceforge.net/download/windows og LAME filen: http://www.webhostxpress.net/%7Emitiok/lame-3.96.1.zip Audacity kan sættes op med dansk sprog
Jeg har auidy, kan du beskrive mere nøjagtig hvordan man skal gøre, hvor skal jeg importere LAME v3.96 fra? og hyvad er det, undskyld mine nybegynder spørgsmål

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 31-10-06 12:31

Hej jeg vil gerne give en mere udførlig forklaring, LAME encoderen er nødvendig for at Audacity kan gemme i mp3 format, klikker du på linket ovenover får du mulighed for at hente LAME som er en zip fil, vælg Gem (det bør du altid gøre med filer hentet på nettet, og scanne dem for virus før du åbner) gem zip filen et sted hvor du kan finde den, højreklik på filen (efter virusscanning ) vælg Udpak alle, jeg regner med at du har Windows XP, ellers skal du have et program til at udpakke filer, for eksempel 7zip, den udpakkede mappe med LAME encoder skal du gemme, den skal altid bruges når du vil gemme til mp3 med Audacity, jeg har valgt at gemme mappen i Denne computer- Programmer- Audacity, altså samme mappe som Audacity instalationen.
Nu skal åbne Audacity og klikke på Rediger gå helt ned og klik på Indstillinger, i indstillinger klikker du på fanebladet Filformater, nederst i dette vindue står Indstillinger for mp3 eksport, først kan du indstille hvilken bitrate du vil gemme i 256 er ca. samme kvalitet som dine indkøbte wma filer, du får ingenting ud at at sætte den højere, kun at musik filerne fylder mere, derefter skal du finde din nye LAME encoder, det gør du ved at klikke på Bibliotek der kommer et lille vindue hvor der står noget om at Audacity ikke kan gemme mp3 direkte men skal bruge LAME til at kode musikken om du vil finde lame_enc.dll nu, det skal du klikke Ja til, og browse dig hen til hvor du har gemt LAME mappen, åbne den og markere (klikke en gang på) lame enc , klik åben, nu ved Audacity hvor mp3 koderen skal findes og husker det til næste gang, du skal ikke ind og finde bibliotek hver gang du vil bruge programmet.
Nu skal du have indstillet Audacity til at optage fra computerens lydkort, midt på Audacity, ikke nogen faneblade, men i selve Audacity er der en linie med pil markering til højre, klik på denne pil og linien udvides så du kan vælge mellem Aux-Video-Cd afspiller-Linie ind-Mikrofon-Stereo mixer, du skal sandsynligvis bruge enten Aux eller Stereo mixer måske Cd afspiller, der må du prøve dig frem, start Windows MediaPlayer og start Audacity, spil musikken på MediaPlayer og klik på den røde knap på Audacity, musikken optages, klik på den gule stop knap når musikken stopper, klik så på Filer i Audacity gå ned og klik på Eksporter som mp3, nu har du en mp3 fil som kan afspilles på alle playere også ITunes.
Spørg videre hvis der er mere du gerne vil vide, men jeg kommer først hjem fra arbejde engang i nat

Kommentar
Fra : farai

Dato : 31-10-06 14:07

du kan også købe musikken direkte på mp3 hos itunes
-det sparer en masse besvær!

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 31-10-06 18:44

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 03-11-06 08:41

Til O.V.N
Tak for din fine vejledning omkring LAME, men jeg har forsat et problem. Jeg har kopieret LAM over i mappen AUDACITY og alt ser fint ud,jeg starter media player op og starter musikken, starter audacity trykker på den røde knap for at optage, men der kommer ingen udslag på lydsporet.
Hvad kan jeg have gjort forkert

Kommentar
Fra : 19431225

Dato : 03-11-06 08:49

til O.V.N.
Et lille tillæg
Når jeg klikker på ekportere som mp3, spørges der om hvor jeg vil gemme filen? hvad skal jeg ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-11-06 11:50

Hej har læst dit tillæg, går til : http://www.kandu.dk/spg95927.aspx