/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
3-benet stikprop
Fra : Longluck
Vist : 1982 gange
100 point
Dato : 29-10-06 17:17

Hej

Jeg sidder med en stikprop der har 3 flade ben som sidder på række. Har 2 udgange i loftet hvor denne type af stik passer - men selvfølgelig kun en stikprop. Hvad type af stikprop er dette og hvor ville jeg kunne skaffe en magen til?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-06 17:31

Hos nærmeste elinstallatør.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-10-06 17:45

Syntes ikke lige jeg kender 3 ben på række, de fleste loftrosetter med loftstikkontakter er denne:
http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&ProductID=10156
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 29-10-06 17:51
Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 29-10-06 17:56
Kommentar
Fra : ansgard

Dato : 29-10-06 17:59

Jeg opgiver se på den side pallebhansen viser bare søg på stikprop

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-06 19:50

det er et gammelt lampestik. som bliv lavet i 60'erne og er desværre udgået af produktion få mange år siden du skal prøve på et krammermarked olign.
stikket det runde lidt på midten ikke nomalt bruges det ene ben ikke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-10-06 19:51

nu ved jeg ikke hvor i landet du bor??? du kan være heldig så fremt det er i kbh

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 29-10-06 19:54

Hej Longluck
Er det en flad stikprop der er en lille smule buet, så det midterste ben sidder en lille smule forskudt for de andre?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-10-06 22:46

Vi havde sådan nogle tingester da jeg boede i et hus fra tredserne i Københavnstrups omegn og jeg skiftede alle lampestederne til de almindelige fra LK.

Kommentar
Fra : Longluck

Dato : 30-10-06 19:10

Undertegnede bor i udkanten af århus.

Og ja, beskrivelsen om at den er buet på midten og det ene ben sidder en smule forskudt passer perfekt.

Godkendelse af svar
Fra : Longluck

Dato : 30-10-06 19:17

Tak for svaret rotw.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-06 20:10

det var så lidt

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 30-10-06 23:28

Hej Longluck
Hvis du havde ventet på at jeg fik set svaret ville jeg ha tilbudt at sende et par stikpropper af den nævnte type til dig
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Longluck

Dato : 31-10-06 13:29

Hehe... Ja jeg er hurtig på aftrækkeren.

Hvis du alligevel skulle få lyst til, at tilbyde mig at sælge sådan en stikprop, er jeg klar på at kaste lidt penge din vej :)