/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rep. af tørretumbler - tid?
Fra : Malkekoen
Vist : 1122 gange
100 point
Dato : 29-10-06 12:03

Hej!

Ved ikke helt om dette spørgsmål hører til her, men here we go:

Vi købte for ca. 9 mnd. siden en tørretumbler til ca. kr. 3500,-. Da vi er igang med en større ombygning, fik vi først sat den til for ca. 1 mnd. siden. Det viser sig at der er en fejl på den, så den skal repareres. Hos vores lokale hvidevarebutik er der ingen problemer. De ringer med det samme til deres samarbejdspartner, der skal reparere maskinen.

Reparatøren kommer ud ca. 1 uge efter, og prøver at udbedre fejlen. Han kan ikke helt finde ud af hvad der er i vejen, men gør et forsøg og siger at vi må ringe igen hvis den driller igen.

Det gør maskinen ca. 30. min efter at han er taget afsted. Vi ringer og får en ny tid, ca. 1 uge efter.

Reparatøren kommer så igen, og bruger lidt længere tid. Han kan ikke finde ud af hvad der er galt, og vil derfor skifte motor + andet.

Og her starter balladen. Delen skulle bestilles hjem! Det er nu ca. 14 dage siden, og da vi i fredags intet havde hørt, ringede vi til selskabet. Og delen er i restordre! Vi kan ikke få et estimat på hvornår delen er hjemme - der kan gå alt fra 1 uge til flere måneder før delen kommer hjem.

Det kan vi selvf. ikke leve med, men firmaet kan ikke gøre andet (og vil ikke give os en ny maskine).

Mit spørgsmål er derfor: Hvad gør vi? Efter min mening må vi være berettiget til en ny maskine.

Hvad siger I? Hvem kan vi henvende os til?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-10-06 12:06

i er faktisk ikke berettiget til en ny maskine før reparatøren har forsøgt med en rep. Det kan med rimelighed siges at han skal have en chance og at i nok er nødt til at væbne jer med tålmodighed.
YÚnsdkyld men sådan er vilkårerne faktisk

Kommentar
Fra : Malkekoen

Dato : 29-10-06 12:20

Formelt har han jo forsøgt sig 2 gange nu - uden held.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-06 12:34

Ja det er korrekt og hvis i nu med købeloven i hånden henvender jer venligt til sælger og beder om at få den ombyttet så går det vel også i orden. Det drejer sig om at være inde i sagerne før i henvender jeg til ham så her er købeloven.

http://www.familieadvokaten.dk/index_gammel.asp?hovedramme=/lovsamling/koebeloven.html

og her er måske lidt hjælp at hente

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad069/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-06 12:35

Tag kontakt til Forbrugerrådet de vil kunne hjælpe dig.

http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/reklamationsret/

Godkendelse af svar
Fra : Malkekoen

Dato : 29-10-06 12:47

Tak for svaret Fijala. Det er det vi gør! Så må vi se hvad der kommer ud af det.