/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Firewire lydinterface problem
Fra : palle22
Vist : 544 gange
300 point
Dato : 28-10-06 10:29

Hej
Jeg har en Dell Inspiron 630M, med 1.73 centrino og 512mb RAM. Jeg har nu købt et lydkort til firewire, med en masse indgange, så jeg kan indspille musik. Det er et ESI Quatafire610. Når jeg afspiller lyd i WMP eller REAL player kommer der huller i lyden engang imellem. Jeg har sat latency til 8ms i softwaren, men om den så står på max, som er 16ms, laver den det samme stunt.
Nogen herinde der ved om jeg kan finde driver til mit indbyggede Ricoh firewire kort som er nyere end den jeg bruger fra 2001? Og vil det muligvis kunne hjælpe mig? Ellers, andre ideer?
Mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:34
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-10-06 10:35

Lige præcis ja

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:36

http://www.esi-pro.com/download.php?division=1

her kan du da downloade drivers til dit lydkort. Om de så er nyere end dem du har ved jeg så ikke lige

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:38
Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-10-06 10:43

Jeg har allerede ver. 1.19 driveren til kortet. Kan ikke finde nogen nyere.
Kan driveren være problemet?
Mvh

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 10:49

jeg tror nu ikke det er driveren der e problemet men snarere en indstilling et sted.

En anden tanke der slog mig.
Det er tit at der er nogle temp. filer o.lign der kan drille lidt, så prøv måske lige at lave en diskoprydning og defragmentering og se så lige hvad der sker

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-10-06 10:58

Har kørt diskoprydning, men den laver stadig nummeret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 11:04

hmm. genstridigt

Hvad med indstillinger har du gennemrodet dem for evt en indstilling.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-10-06 11:07

Ja, det synes jeg. Jeg har slået det onboard lydkort fra, og deaktiveret wifi også. Når jeg f.eks. lukker en gruppe af browsere hakker lyden stadig. Men det kommer også umotiveret ind imellem. Der findes ikke nyere drivere til firewire porten? Det kan ikke være det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 11:10

Måske der kan være en fejl i driverinstallationen, altså det er kun en tanke da jeg ikke lige ved hvad problemet er, men så er man jo nødt til at prøve sig frem.
Du kunne jo afinstallere den og genstarte den igen for så påny at installere en nyeste driver.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 28-10-06 11:13

Er prøvet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-10-06 11:52

Smid det hele ud af vinduet inkl. pc og det hele og køb noget nyt.

Nej nu ved jeg ikke lige hvad de jan afprøves. Jeg medgir dig at det er noget af et problem dette her. Går lige i tænkeboks