/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : me67
Vist : 787 gange
500 point
Dato : 27-10-06 21:33

Jeg fik i går fat en 180 dages version af Windows Vista RC1 med bladet Datatid.

Er der nogle der ved om den kan installeres på en seperart partition eller om den installere sig oven i den nuværende Windows XP.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : helgec

Modtaget 500 point
Dato : 28-10-06 07:33

På en separat partition som du vælger under installationen li´som med XP, men kig godt efternår du installerer det er ikke alle menuer og muligheder der ligefrem blænder en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-06 09:12

Lad den være.....

Eller forbered dig på en formatering

Flere har forsøgt at installere den og de fleste kun fået en masse bøvl ud af det.

Vent til den endelige version kommer....

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 28-10-06 09:34

"refi" Det er nu det rene sludder du der skriver, hvis man ser sig godt for er Vista lige så let at installere som XP, men når det er sagt vil jeg gi´ dig ret i at det er ikke noget at spilde tid på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-06 10:15

"rene sludder" - skal vist tages med et gram salt....

Jeg har ingen steder påstået den var svær at installere....

Det er såmænd let nok....

Men der er alt for mange småfejl - driverproblemer - osv....

Derfor min hentydning til at man er "forberedt" på en formatering.

Men når det er sagt kan "profier" da sagtens eksperimentere med den....
Amatører bør holde sig væk....
Dem midt i mellem forberede sig på en formatering (bare for en sikkerheds skyld)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-06 10:27

Vista er, som alle andre versioner af Win, SMÆKFYLDT med fejl i de første versioner.
Det første halve til hele år vil der komme et HAV af opdateringer efterhånden som "prøvekludene/os" finder fejlene.

Jeg ville aldrig installere en Winversion før den har været på markedet i mindst ½ år i endelig version

Så er de værste fejl rettet...

Men det er da OK at nørderne finder fejlene

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 28-10-06 11:01

OK hvis det var sådan din kommentar skulle forstås så er vi helt enige, når det er sagt skader det vel ikke at afsætte f.eks. 5 Gb. på sin harddisk til Vista og så når trial perioden er udløbet formater man de 5 Gb. og så har man prøvet det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-06 11:10

Absolut en mulighed

Godkendelse af svar
Fra : me67

Dato : 03-11-06 21:02

Tak for svaret helgec.