/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Diana 21 jagtbåd
Fra : pallenoc
Vist : 8297 gange
200 point
Dato : 27-10-06 09:52

Mon der skulle være nogen her på KANDU som har kendskab til hvor en brugt jagtbåd, meget gerne og helst en Diana 21, skulle være til salg.
Den må meget gerne være med indenbord dieselmotor....eksempelvis >20 HK Buch, men ingen betingelse.
Bådens (kosmetiske) tilstand behøves nødvendigvis ikke være i topklasse, men selvfølgelig gerne i sejlklar stand

På forhånd MANGE TAK!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-10-06 11:20
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-10-06 11:31

JA, jeg har checket DBA, men der er desværre LANGT imellem at en Diana 21 er til salg.
Vi er nogle stykker som i forvejen har eb Hornsyl 20, men vi vil gerne have én hvor der er mulighed for overnatning, og her er en Diana 21 lige det vi søger.
men ellers MANGE TAK!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 29-10-06 20:21

Prøv at kigge her:

http://ribebaadcenter.dk/side.asp?Id=95&sub=1

Det er ganske vist nye både, og siderne med priser har være under opbygning i et par år eller mere, men du kan da prøve at ringe til dem for at høre, hvad sådan noget koster. Jeg ved, at de før i tiden havde forskellige grader af medbyg, så man kunne spare lidt på en ny båds pris. Jeg synes det er "fedt", at de bygger den til udenbordsmotor også (i en motorbrønd). Et piskeris er meget billigere end end indenbords diesel, vejer kun en tredjedel, er næsten lige så stabil til normalt brug (i sær 4-takterne), og så kan de tages med hjem og stilles indendørs bag lås og slå, når man ikke er på vandet. Og så er det meget nemmere at pille dårligt afmærkede (ulovlige?) garn o.lign. ud af skruen, når man løber på sådan noget.

Vh
Finn

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 30-10-06 08:13

MANGE TAK for dit link!
Det er rigtigt at de hos Ribe Bådcenter har forskellige "stadier" af medbyg, hvilket jeg/vi har undersøgt...og det med priserne på deres hjemmeside, ja, det har de også "lovet" at ville gøre noget ved de sidste par gange jeg har henvendt mig

Jeg har forhørt mig om de ikke kan henvise til evt. brugte modeller, men (som jeg selv har erfaret), så siger de ganske rigtigt , at en Diana 21 ikke er til salg ret længe før den er solgt igen.

Om det skal være med motorbrønd eller fast motorinstallation, det er vel et spørgsmål om man "bedre kan lide moderen eller datteren".
Jeg kan godt se dine argumenter for motorbrønden, men en indenbords dieselmotor er nu heller ikke så ringe mht. driftsikkerhed og slet ikke hvis "lysten" lige er til at tage en tur på havet...så går man blot ned og drejer nøglen og sejler...i stedet for at skulle hen og rigge påhængsmotoren til og af igen når man kommer i i havn.

Men det korte og det lange er jo stadig, at jeg ikke har fået et bud på hvor jeg kan finde en brugt Diana 21

Men som sagt: Tak for linket

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 30-10-06 22:11

Hej Palle.
Det er da rart at vide, at jeg ikke er den eneste, der godt kunne tænke mig at kende prisen på sådan en skude , Jeg tror det ville fremme deres salg, hvis de gad passe deres hjemmeside derovre hos Ribe bådcenter.

Det der med moderen og datteren - jeg tager nu gerne dem begge to, men jeg har lidt erfaringer for, at det kun er den ene, man kan få lov at beholde for sig selv , og de forholdsvis små motorer der skal hænges på en Diana 21 der skal bruges til jagt, kan man nemt håndtere, hvis man har en nogenlunde normal fysik. Efter hvad værftet skriver på deres site, kan båden trailes, og her kan det måske godt betyde noget, med 100 kg fra eller til (trailerkort og såd'n noget) ....... men hvor du får fat i en brugt, det ved jeg ikke.

Vh.
Finn

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-11-06 00:45

http://hjem.get2net.dk/fjkilian/

Jeg fandt denne ved at Google,måske er det interessant?
Mvh.muldvarp1

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-11-06 13:36

Hej vuldvarp1
MANGE TAK for det hidtil ABSOLUT BEDSTE bud på mit ønske/spørgsmål

Jeg har nu forsøgt at kontakte bådens ejer, men har desværre endnu ikke fået noget reponse
(det kan du selvfølgelig ikke gøre ved eller vide noget om)....jeg skal nok "skrive" dit link/indlæg mig bag øret!
Jeg lader lige tråden stå lidt endu, men i hvert fald MANGE TAK indtil videre.

Mvh
/Palle

Kommentar
Fra : pve

Dato : 25-11-06 14:22

Virker godt nok lidt dyrt for mig, men hvad ved jeg om både:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=47351061

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 27-11-06 11:38

hej pve
Ja, jeg kan kun give dig ret i at det er lige i overkanten af hvad jeg er på udkik efter, rent økonomisk
Hvis vi snakker i de prislag for en Diana 21, så tror jeg at jeg køber et nyt skrog og selvbygger én.

Men MANGE TAK for din kommentar/link

/Palle