/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Bogstavstørelse på Internettet
Fra : modersvilje
Vist : 573 gange
300 point
Dato : 26-10-06 08:37

Jeg bruger Eniro som startside, overskrifterne på denne side er ok, men de små deltekster kan jeg ikke læse, så er det jeg spørger kan jeg lave bogstavstørelsen større og hvordan gør jeg?
Jeg er ikke særlig god til PC-er de skal bare virke.
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-10-06 08:45

Kontrolpanel - Skærm - Indstillinger - Egenskaber for skærm - Skærmopløsning.

Mit bud på det
Hanne

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 310 point
Dato : 26-10-06 08:47

Hvis du har en rullemus kan du holde Ctrl tasten ned og rulle bogstavstørrelsen op og ned
VH
Janus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-06 08:51

Jeg er også træt af alle de Hp'er der har sat deres bogstav's størelser ned til tre fire pixel.
Jeg har sat min dpi op på skærmen til 115% der gør at
bogstaver globalt på pc'en bliver størrer men nogle siden som f.eks kandu så er der nogle funktioner man skal sætte dpi'en ned får at kunne bruge så som aboneringer og så stikker bbogstaver uden for deres rammer/bokse på nær dem man skriver i så som denne bosk,eller's virker alt fint på kandu.

Start>kontrolpanel>skærm>indstillinger>Avanceret>
Generelt>Dpi indstillinger

Metode 2 installer overbygningen til IE,Avant brovser den har man muligheden for at forstørrer hjemme siderne,enten
med en slider eller en dropdown menu op til 500%.

Metode 3 Hold Ctrl nede mens du kører dit musse hjul frem og tilbage(virker ikke på alle sider)

Har alle mulighedderne men bruger Dpi indstillingen og når det er særligt gralt så bruger jeg forstørrelses muligheden i Avant:

Manse9933

Kommentar
Fra : smik

Dato : 26-10-06 08:53

Gør som Janus skriver det virker..

Mvh. Smik

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 26-10-06 08:53

Jeg har prøvet det du skrev Hanne, og der er ikke et felt der hedder egenskaber i mit XP program,
det skal fremhæves at det "kun" er internetsider der har problemet med de små bogstaver.
mvh,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-06 08:54

http://www.avantbrowser.com/
Dansk sproget,bruger internet explorer's kerne og sikkerhed,så det er en over bygning til IE,men med en masse fede mulighedder indstillinger.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 26-10-06 08:55

Tak for svaret JanusN. Det virkede bare godt gået!!
Moders Vilje

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-06 08:57

du må selv redigerer,mit tastatur har ondt i maven