/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Træpersienner
Fra : gajl
Vist : 922 gange
100 point
Dato : 25-10-06 23:37

Er der nogen der ved hvordan man afkorter træpersienner

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-10-06 23:57

I bredden eller længden?

I bredden er det nok fornuftigt at bruge en løvsav

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-10-06 13:31

hejsa
jeg har afkortet mine med en bidetang ( den skal være god , eller flækker træet) og kun 1 af gangen , det blev godt. jeg mærkede hver enkelt af med en blyantstreg så de blev klippet ens, jeg ved godt det er et stort arbejde hvis det drejer sig om mange persienner,

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 17:27

Aller nemmeste måde er at tape hele herligheden stramt sammen så der slet ingen luft er imellem lamellerne og så afkorte dem i en rundsav. Alle sammen på en gang. Pas på når den øverste u-skinne skal kappes hvis den er i metal.

Bagefter er det bare lige at pudse lamellerne i enden med et stykke sandpapir.

Nemt og hurtigt

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 26-10-06 18:24

fijala

det er da en rigtig god ide den har jeg da taget til mig med det samme det er hurtigt og nemt

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 18:33

Som du ved så er et jo ikke alt det arbejde det kommer an på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-06 18:35

Det er vigtigt at de ligger helt stramt ellers kan træet let flosse/flække. Og selvfølgelig er rundsaven skarp.