/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Krav til digital video
Fra : Sindbad
Vist : 467 gange
50 point
Dato : 24-10-06 23:13

Hvor hurtig skal en harddisk være for at være brugbar til digital videoredigering? Jeg har kig på en maskine (Dell bærbar) med 5400 rpm, men har hørt, at den helst skal have min. 7500 rpm. Hvad betyder en for langsom harddisc: længere ventetid eller fejl i dataene (jeg kan leve med det første, men ikke med det sidste!).

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-06 04:02

Nu tror jeg ikke harddisken har så meget med video redigering at gøre, der kan du lagre din film, når du har redigeret, men du skal se på hvor mange kræfter din computer har, min gamle stationære på 700MHz er ikke særlig god til opgaven, alt for langsom, og større opgaver kan den slet ikke klare, men min nye bærbare med cpu på 1800MHz spurter der ud af, både når det gælder musik og video redigering

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-10-06 07:45

Jeg har INGEN problemer på den bærebare med 5400 rpm og 1,6 Mhz