/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Forstærker bliver varm
Fra : Sindbad
Vist : 804 gange
100 point
Dato : 24-10-06 23:02

Jeg har netop købt en receiver brugt. Det er en Technics SA-AX540. Det undrer mig, at den bliver meget varm ovenpå ved brug; faktisk kan jeg næsten ikke holde hånden på den efter et stykke tid.
På bagsiden sidder en blæser, som ikke kører. Dog har den kørt en enkelt gang, hvor jeg brugte receiveren, og så blev den ikke varm ovenpå.
Er det normalt, at en receiver bliver varm? Er det OK, at blæseren ikke altid kører?

Receiveren virker i øvrigt fint, og laver rigtig god lyd

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 24-10-06 23:18

Jeg ville spørge forhandleren hvis jeg var dig, lyder lidt for spændende hvis den er så varm! Står der evt. noget om driftstemp. i specifikationerne?

Kommentar
Fra : Sindbad

Dato : 24-10-06 23:29

Den er købt brugt i Den Blå Avis' "Shoppit", så der er ikke nogen at spørge, og brugsanvisningen følger ikke med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-06 23:31

blæseren er der af en grund - så det er ikke i orden at køre uden

Accepteret svar
Fra : jtlaursen

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-06 23:34

Tjek lige det her, det lyder som en fyr der har lidt erfaring med det samme problem, du finder det lidt nede i teksten: http://www.audioreview.com/cat/amplification/a-v-receivers/Technics/PRD_124316_2718crx.aspx

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 24-10-06 23:45

Hvis du går ind på denne side: http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search og skriver "SA-AX540" i søgefeltet får du mulighed for at downloade manual og tegninger til forstærkeren som zip-fil.

Godkendelse af svar
Fra : Sindbad

Dato : 25-10-06 12:11

Tak for svaret jtlaursen.