/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klaver noder
Fra : Theis_TakeDown
Vist : 1357 gange
20 point
Dato : 24-10-06 21:10

er der nogle der ved hvor man kan få klaver noder på nettet(gratis)

jeg leder helt præcis efter nummeret "tetris" (jeg skal bruge det til en opgave)
jeg tror det er russisk...

på forhånd tak...

mvh..Theis

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 21:17

Her er der godt nok ikke noder, men kan du ikke lurere hende af, hvis det ellers er det rigtige nummer

http://www.youtube.com/watch?v=RR_Q3VAyg4I

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 21:28
Kommentar
Fra : Theis_TakeDown

Dato : 24-10-06 21:50

Du må meget undskylde, men dit link virker ikke.....

og det var hende jeg fik ideen fra..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 22:01

Det kan jeg nu ikke forstå, linket virker hos mig.

Du kan søge på google - piano+tetris - så kommer linket på flere sider

Kommentar
Fra : Theis_TakeDown

Dato : 24-10-06 22:23

har søgt og søgt på klaver, piano, nodet, sheets, notes, tetris, accord, chord og keyboard ..
men jeg kan ikke finde nogle noder overhovedet

og linket siger bare :
http://img113.imageshack.us/img113/2515/jgl9.jpg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 22:48

hvis du nu bare skriver www.youtube.com og så søger videre derfra?? jeg kan desværre ikke sende dig et billede af mit skærmbillede, jeg har ikke en hjemmeside at lægge det ud på som bevis for at jeg kan bruge linket

Kommentar
Fra : Theis_TakeDown

Dato : 24-10-06 22:54

hvis du ved hvordan man tager et screenshot

så brug www.imageshack.us
og husk "optimize without resizenig"

men hvordan "søge" fra youtube?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 23:01

øv sønnen nåede lige at gå i seng, og det er ham der kan lave screenshot, men du kan jo heller ikke bruge det til andet end at jeg kan bevise, at jeg kan se hvordan hun spiller.

oppe i højre hjørne på youtube kan du søge, prøv der at skrive piano+tetris og se om ikke siden kommer også hos dig??

er der slet ikke "gevinst" når du søger på google - piano+tetris -?? jeg får flere muligheder for at se den samme kvinde spille på klaver - hun starter med at række tunge -

Kommentar
Fra : Theis_TakeDown

Dato : 24-10-06 23:15

hehe undskyld jeg tror vi snakker fordi hinanden

dit link. www.softsland osv.. virker ikke

men hende pigen som spiller på det elendige klaver
på youtube har jeg set for lang tid siden og det var hende der gav mig ideen
til at lede efter tetris noderne, fordi det nummer skal jeg muligvis bruge til den opgave....
og midt i min søgning fandt jeg så kandu.dk hvor der var en som spurgte om noder til nogle andre numre, men spørgsmålet blev stillet i 2003. så jeg ville oprette mit eget spøgsmål herinde.
(det kan du også se på min oprettelses dato)

og desuden spiller hun ikke hele nummeret så det gør det lidt sværere...

men i dit link softsland osv... troede jeg noderne var(det KAN være de er, linket virker bare ikk hos mig)...

undskyld hvis jeg er besværlig, men jeg har ledt i godt og vel 2 uger... og jeg tror kandu er mit sidste håb..trods jeg stadig ikke har fattet ideen bag point´e herinde...

jeg har også været på biblioteket, og spurgt adskillige musiklærere om de har noget liggende elelr kan finde noget...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 23:31

He he Teis, vi har talt forbi hinanden... du er ikke spor besværlig velkommen til kandu.

Jeg har lige downloadet fra softland, men jeg kan se, at det heller ikke er noget du kan bruge

i det hele taget syntes jeg det kan være svært at finde klavernoder. Jeg er på vej i køjen, men kikker videre igen i morgen, og kan så håbe på der er nogle andre der kommer til i mellemtiden med den hjælp du søger.

Du kan kikke lidt på dette link, ikke fordi jeg lige tror der er noget om tetris, men hvem ved, måske der er noget du kan bruge trods alt. http://www.duda.dk/Grundfag/Musik/musik.html

For at blive klogere på kandu systemet, så kik ude til venstre der hvor der står kom godt i gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-10-06 23:36

I dette link, er der yderligere et link hvor du kan hører tetris, jeg ved ikke om der er flere slags?, et stykke nede på siden er der skrevet noget, som du muligvis kan bruge??

http://www.drumnbass.be/forum/thread.php?threadid=3975&threadview=1&hilight=&hilightuser=0&sid=47af6eac163932e06795241b2046c469#post38782

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 25-10-06 11:00

Der synes ikke umiddelbart på nettet at findes klavernoder til Tetris.

Hedder på engelsk The Peddlers og flere muligheder på russisk
http://en.wikipedia.org/wiki/Korobeiniki
Citat
"Korobeiniki" - also called "Korobeyniki" and "Korobushka" - (Russian: "??????´?????"), also known as The Peddlers and The Tetris song, is a Russian song based on a poem with the same name written in 1861 by Nikolai Alekseevich Nekrasov and printed in the Sovremennik magazine in 1861. Korobeyniki were peddlers selling fabric, haberdashery, books etc. in pre-revolutionary Russia.
The song quickly acquired the status of a Russian folk song, and is known for its dance-friendly structure and ever-increasing tempo.
It was one of the three tunes featured in the Game Boy version of the game Tetris and has become closely associated with it in Western popular culture. It was also featured in the movies The Deer Hunter, Snatch (performed on the balalaika), The Man Who Knew Too Little, Enemy at the Gates and was covered by rock band Ozma (featured in Dance Dance Revolution) on their 2002 release The Doubble Donkey Disc. It is the theme song for Borat on the American version of Da Ali G Show and was also sampled by MC Lars for his song 21 Concepts.

Men
Noder til mandolin Master Anthology of Mandolin Solos Volume One
http://www.sheetmusicplus.com/pages.html?cart=337073248315672998&target=smp_detail.html%26sku%3DMB.98372BCD&s=pages-www.google.dk/search&e=/sheetmusic/detail/MB.98372BCD.html&t=&k=&r=wwws-err5

Eller
Korobeiniki (Tetris Theme) til guitar
http://www.guitarmasta.net/o/ozma/291371.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-06 11:24

I dette link er der rigtig mange video'er af tetrisspillere når du ser på højre halvdel af skærmen, kan du vælge. Jeg opgiver at finde noderne, men håber det lykkedes for dig at finde en løsning på din opgave

http://www.youtube.com/watch?v=KD1fRI3irZo&mode=related&search=

Accepteret svar
Fra : Herbie

Modtaget 20 point
Dato : 18-01-07 12:52

Jeg Har noderne til tetris taget fra en hjemmeside + skrevet lidt om fundet bif osv så send en mail til Palles@webspeed.dk så sender jeg den til dig PALLE

Godkendelse af svar
Fra : Theis_TakeDown

Dato : 27-01-07 13:17

Tak for svaret Herbie.

jeg manglede dem virkeligt