/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sole Bonne Femme (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 594 gange
200 point
Dato : 02-01-03 14:38

Jeg har en opskrift mere som jeg vil høre om i vil oversætte for mig.

Per

I always find this takes a bit longer than the recipe implies, so be warned. It's a very simple, yet impressive dish. Good for dinner parties.

6 large sole filets
Salt
freshly ground pepper
1 shallot, minced
1/4 lb finely chopped mushrooms
1/2 cup fish stock (hot)
1/2 cup dry white wine (hot)
1 bayleaf
2 tbl chopped parsley
1/2 tsp dried thyme
18 button mushroom tops
2 tbl butter
1 tbl flour

Sprinkle fillets of sole lightly with salt and pepper. Arrange in the bottom of a well-buttered baking dish and sprinkle with shallots and mushrooms. Add stock, wine, bayleaf, parsley, and thyme.
Cover and bake in a pre-heated oven at 350° (GM4) for 15-20 minutes or until the fish flakes. Transfer the fish to a heatproof platter, and pour the liquid into a small saucepan.

Cook the mushroom caps in butter for about 5 minutes, and place three on each serving of fish.

Cook the liquid (the stuff you just poured off the fish into a saucepan) until it has been reduced to 1 cup. Blend the flour with the 2 tbl butter and add to the reduced liquid. Bring to boiling point and cook for 2 minutes, stirring constantly. Pour the sauce over the fillets, covering them completely. Place the dish under the broiler just until the top is glazed.

Accepteret svar
Fra : wolffi

Modtaget 210 point
Dato : 02-01-03 15:41

Hej Per,

her er oversættelsen:

Jeg synes altid denne opskrift tager længere tid at forberede end det lader til, så er du advaret. Det er en meget enkel, men imponerende ret. Godd til gæster.

6 store tunge filetter (fladfisk)
samlt
nykværnet peber
1 skallotteløg, hakket
125 g småt hakket champignon (brug stokkene der bliver tilovers )
1½ dl varm fiskefond
1½ dl varm hvid vin (en tør type)
1 laurbærblad
2 spsk hakket persille
½ spsk tørret timian
18 små champignon hatte (uden stok)
2 spsk smør
1 spsk mel

drys tunge filetterne med salt og peber. Læg dem i et smurt ovnfast fad. Drys med løg og champignon. Hæld fond, vin, laurbærblad, persille og timian over.
Dæk fadet og sæt det i en opvarmet ovn (175 grader) i ca. 15 - 20 minutter eller indtil fisken er nok (danner flager). Læg fisken over på en ovnfast tallerken og hæld væsken i en dyb pande.
Champignon hattene ristes i smør ca. 5 minutter - fordel dem på fisken.
Kog væsken ind (ca 3 dl). lav en smørbolle af melet og smørret og jævn væsken med den. Kog sovsen op og giv den et par minutter, mens der røres i den.
Hæld sovsen over fisken, sørg for at fisken er helt dækket.
Sæt fadet under grillen indtil overfladen er gylden.

------------------------------------

lyder til at være en lækker ret
hilsen
Hanne