/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Dør
Fra : polka_and
Vist : 792 gange
45 point
Dato : 21-10-06 12:30

Hej

Jeg har lige købt et lille tunsæt til min Maxi.
Der var Athena 45 mm Cyllinder og Stempel, 15 mm Membran og Studs, og 15 mm Bing kaburator i det sæt. Da jeg havde sat det på, kunne jeg ikke starte den. Så fik jeg en ekspert til at kigge på det, og han sagde at jeg havde vendt stemplet forkert. Så fik jeg den vendt om og da jeg satte det på prøvede jeg og starte den, jeg indstillede tomgange lidt. Så ville jeg ud og køre en lille tur, jeg fik den startet, men den dør lige så stille ud.

Hvad kan det være?
Har en lille anelse om at det kan være at den er druknet! Men ved ikke.

Tark.
Hilsen Andreas.

Kommentar
Fra : Coinage6

Dato : 21-10-06 22:56

jeg har selv prøvet det først troede jeg også det var fordi den var druknet men det var oppe i min bing kabu havde der sat sig et lille sandkorn fast. efterj eg resnse kabu kørte den igen.

Accepteret svar
Fra : lianes

Modtaget 45 point
Dato : 21-10-06 23:02

hej andreas. det lyder mere som om den får for lidt bensin ( sir min mand) han mener du skal udskifte dyssen i kaburator til en størrere. pøj pøj. lianes

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 22-10-06 12:44

Det kan enten være benzin hanen på tanken der ikke giver nok benzin, fordi det filter der inden i tanken er snavset, eller også er det fordi der ikke kan trækkes luft ind igennem tankdækslet hurtig nok. Det benzin der fjernes fra tanken skal jo udskiftes med luft. Så test disse ting. Det tyder på at svømme huset i karpeoratoren tømmes hurtigere for benzin en der bliver tilført. Evt. Prøv at åbne for benzintanken når maskinen begynder at dø. Hvis det ikke hjælper kan det være forstoppelse i benzin hanen. Hvis det derimod hjælper er det benzin dækselets luft indtag der er stoppet til.

MV.
Peter

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-10-06 17:41

Dysen er for lille!!! Det sæt er slet ikke lavet til så voldsom en cylinder.
Den går ud når du giver fuld gas?
Skru bunden af karburatoren og se hva nummer den lille messingskrue med hul i den har.
Den sidder i midten.
Den skal nok være 10 større
Der sidder også en lille nål inde i spjældet ( det som løftes op og ned ). der sidder en lille skive på den nål.
Den nål skal nok rykkes et hak ind mod midten.

Godkendelse af svar
Fra : polka_and

Dato : 11-11-06 20:46

Tak for svaret lianes.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 11-11-06 22:28

hej polka. jeg takker, og håber du kører godt igen. vh lianes.