/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Farvning af ruskindsstøvler ?
Fra : Traffic
Vist : 12123 gange
100 point
Dato : 20-10-06 15:03

Er det muligt at farve ruskindsstøvler med narvsværte eller er der andre muligheder

Nazgul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-06 15:07

Det kan du godt, men resultatet blive alm. blanke støvler, dvs helt blanke bliver de ikke lige med en farvning, men looket fra ruskind forsvinder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-06 15:44

http://cando.dk/spg83096.aspx her ligger der et uddybende svar

både private og skomagere bruger ruskindsfarve - men du skal huske at vedligeholde og pleje

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-06 15:59

Nemlig mirit

Her er så et råd med narvsværte

Citat
Ved farvning med narvsværte husk altid at rense dine skind med acetone, før du skal omfarve dem, også hvis varerne er ufarvede eller nye. Det sikrer dig det bedste resultat. Afslut med læderfedt, for at undgå afsmitning. Bruger man læderfedt til ruskind eller nubuck, lægger narvnen sig ned brug derfor en ruskindsbørste for at hæve narven igen.
Narvsværte
Læderfedt Acetone

Kan du ikke ved afrensning i acetone få skindet til at suge farven, når du omfarver, kan det skyldes at
skindet er dækket med en kraftig hinde af dækfarve eller fedtstof. Denne hinde kan fjernes med Neotoldfortynder, som du gnubber ind i skindet. Derefter farver du på sædvanligvis. Når narvsværten er tør poleres glans godt ind, for at binde farven. Neotoldfortynder udtørrer alt skind, så sørg for at mætte grundigt med læderfedt dagen efter farvningen.
____________________________________________

http://www.skindhuset.dk/default.asp?Action=Menu&Item=58

Citat
Lone Mehlby spørger:
Hej Jeg har et par ruskinds støvler
jeg godt kunne tænke mig at farve sorte. Kan dette lade sig gøre.Og hvad skal jeg bruge til dette.

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Lone mehlby

Læderspecialistens svar:
NEJ, det kan du ikke, de vil blive ved med smitte af bagefter.

http://www.laederland.dk/7/240/spoerg-laederspecialisten.html

http://www.skinhouse.eu/default.asp?Action=Details&Item=159

Hvis det er støvler, som du er meget glad for, så tænk dig godt om før du går i gang

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 29-11-06 09:22

Tak for svaret ans.

Har desværre ikke lige været fremme i skoene mht KANDU på det sidste, hvorfor jeg ikke har fået lukket spørgsmålet før nu !!!

Det har hun taget til efterretning og valgt ikke at farve dem !!

Nazgul