/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
DIVERSE MUSIK TIL MP3 FILER
Fra : hawaii7
Vist : 596 gange
300 point
Dato : 20-10-06 14:00

Når jeg vil overspille mine CD'er til MP3 filer, hvilket program skal jeg så bruge. Det skal helst være på dansk?

Skal man afspille hver nummer for sig og så skrive tittel, snager, eller kan et program selv klare alt dette efter hele CD'en er afspillet?.

Hvad når jeg vil overspille alle mine gamle LP og SINGLE plader til MP3 filer, hvad skal jeg så bruge?
(også gerne dansk).

Bagefter skal alle disse titler, grupper m.m. registreres i en eller anden form for en database, så jeg kan så på en tittel eller en gruppe. Hvad skal jeg bruge der?

Jeg har en bærebar computer der kører med windows XP samt diverse microsoft programmer.

Jeg har intet kendskab til denne form af programmer.

Jeg tænker det er lidt lettere at have alle sinde CD'er og gamle plader liggende på en computer. Hvad skal jeg regne med, med hensyn til lagerplads?

Jeg ved der er folk der kan hjælpe her blandt KANDU'er.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-10-06 14:04

Windows Media Player

Gert

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 160 point
Dato : 20-10-06 14:10

WMP kan rippe dine CD'er til MP3 filer og også søge efter data angående kunstner, forfatter og andet info!
Den klarer det hele i en arbejdsgang!
Overførsel af LP musik, skal ske igennem et anlæg og kræver at dit lydkort har tilslutningsmulighederne!
Her er du nød til, at skrive alle informationerne selv, så vidt jeg ved!

Gert

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-10-06 14:37

Prøv denne side, masser af gode råd.
http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-06 15:27

Her er mere læse stof om lyd til computeren: http://www.jcvu.dk/it-medier/2Lyd-radio/Produkt/Lydmontage(Soel)/Lydmontage.htm
Bruger du Windows MediaPlayer til at overføre dine CDer til MP3, kræver det MediaPlayer 10 tidligere udgaver kan ikke gemme i MP3 format, men du kan bruge CDex som er beskrevet i mit link, jeg er selv i gang med at overspille mine gamle kassette bånd til MP3, så vi kan dele erfaringer
Jeg bruger CDex og Audacity

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-10-06 15:28

Både CDex og Audacity kan sættes til dansk

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 21-10-06 01:58

Lyt til g_h´s råd
helt sikkert det bedste

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-06 07:17

g_h og ovn, hvordan og hvor henne ser jeg om min medis player er 10.
Der står ikke noget når jeg starter den op. Der er noget der hedder kopier CD, mnde jeg kan ikke finde noget om analog indgang. Der er audioindgang på maskinen.
Hvis det ikke er media player 10, hvor kan jeg så hente eller købe en opgradering?

Med venlig hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-10-06 09:09

Hjælp - om Windows Media Player
Så kommer det et logo frem

Gert

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-06 09:22

Hej g_h
I start menuen er der et ikon der hedder hjælp og derefter mediaplayse, men der kommer intet frem om udgave. Det start ikon jeg har på skrivebordet er rundt med 4 farver rundt om og så en pil (trekant) i midten. Heller ikke når jeg starter det op kommer noget frem.
Det var installeret på maskinen da jeg købte den for ca. 3/4 år siden.

Hilsen
hawaii

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 21-10-06 09:51

Start Media player
tryk på playerens egen "hjælp"

Gert

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-06 13:01

Hvis ikke du har 10eren, kan den hentes her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/10/default.aspx
der er også en version 11 , men det er vistnok en prøveversion, så brug version 10

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-06 14:46

Tak for svaret g_h.

Jeg mener han/hun skal have pointene, da det første brugbare svar kom hrfra.

Jeg kan stadig ikke finde ud af hvordan jeg indspiller mine gl. plader, da jeg ikke i WMP10 kan finde noget om analog input.

HAWAII7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-06 15:52

Så var det for tidlig at lukke spørgsmålet, når der er noget som ikke funker endnu

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-06 17:06

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, jeg var også lidt i tvivl. Jeg mener også ovn burde have lidt point.
Jeg regner så med at jeg bagefter vil spørge om hvordan jeg indspiller fra mit stereoanlæg til computeren og får dette analoge signal omlavet til MP3.

Med venlig hilsen
hawaii7