/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejerskifteforsikring
Fra : zakdk
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 20-10-06 12:57

Hej
Vi har for nylig startet en sag via vores ejerskifteforsikring. Det drejer sig om gulvene i vores hus, som er meget ustabile og gyngende. Vi har, til forsikringen, medsendt en vurdering fra en håndværker, som vurderer at gulvene skal pilles op, og der skal lægges nye strøer og gulv.
Forsikringen vil nu sende deres taksator ud, og her kommer så vores spørgsmål: hvad kan denne taksator "finde på " ?? Skal dele af gulvet pilles op, for at kunne konstatere hvor problemet er opstået. Og hvordan er vi så stillet, hvis forsikringen efterfølgende afviser vores sag.
Er der nogen her der har erfaring med denne slags ???

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 20-10-06 15:43

Vi har efterhånden prøvet adskillige ting med vores hus, og derfor også oplevet forskellige taksatorer, nogle siger at tingene bare skal laves, andre føles det som om det er dem selv der skal betale af egen lomme. så vær forberedt på det værste, og håb på det bedste, men taksatoren vil jo nok have at noget af gulvet bliver brækket op, ellers kan han jo ikke se hvad det gyngende gulv skyldes, om det er f.eks byggesjusk eller svamp. Han vil formentlig også have endnu en håndværker til at se på det

Kommentar
Fra : env58

Dato : 20-10-06 23:53

Vi har selv haft problemer med ejerskifteforsikring. Vi var nødt til at gå til en advokat, og ved advokatens hjælp fik vi skaderne betalt.
Der er højest sandsynligt er en selvrisiko pr. anmeldt skade.
Jeg er fuldt ud enig med Nordsted1.

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 01-11-06 17:49

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 17:57

Selv tak, ærgeligt at du ikke var helt tilfreds med mit svar