/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vindruesaft
Fra : Sinister2006
Vist : 9735 gange
20 point
Dato : 20-10-06 12:34

Hvordan laver jeg vindruesaft?
Jeg har så mange grønne druer, men kan ikke finde en opskift på saft. jeg har fundet på gele. Tak for det.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-10-06 12:40

Du kan presse bærrene gennem en sigte, eller det vil sige at det er jo kun saften du presser gennem, jeg syntes dog at saften nemt bliver lidt mørk i det så måske der skal tilsættes lidt citronsaft.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-06 12:47

Hvis du har druerne, så skal du bare presse dem, så kommer saften ud af dem. Tag f.eks fem druer op i hånden og KNYT hånden. Så vil du opdage at saften presses ud af druerne. Det kan squ da ikke være så svært. Brug så din hjerne og tænk på hvordan man gør det samme med 100000 druer? IKKE med 20000 håndtryk, men med en maskine. Kom nu for pokker igang med at bruge din hjerne M/K. Du ER jo allerede på internettet, så lav en fornuftig søgning i stedet for bare at råbe HJÆLP. Du kommer squ da aldrig nogen vegne ved bare at råbe om hjælp. Brug den hjerne du har fået i dåbsgave. Og held og lykke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-06 12:58

Du er tidlig vågen "arne"

Kommentar
Fra : akle

Dato : 20-10-06 13:02

Hej!
Det behøver jo ikke nødvendigvis være råsaft.
Du kan også lægge klaserne i en stor gryde (fjern de største stilke) og påfyld med vand til det lige dækker klaserne. Dette koges op og småkoger ca. ½ time, der efter hældes indholdet over i et klæde så saften samles i en stor dyb skål der er stillet ind under (som normal saftning). Nu kan du vælge om du vil lave almindelig druesaft med sukker efter eget skøn, eller om du vil lave gelé. Jeg har personligt foretrukket at lave gelé, og det smager himmelsk godt, både på brød men specielt godt til oksekød eller vildtkød (som et godt alternativ til tyttebær). God arbejdslyst!
MVH Akle

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-10-06 13:09

Syntes at Arne skulle lære at holde sin mund hvis han ikke kan tiltale andre på en ordentlig måde, det ligner da ikke noget at lukke sådan en gang lort.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-06 14:32

altså aj, nu gør du det igen. fik en dejlig og rar hilsen fra dig i morges i en anden tråd. nød virkelig din venlige facon.
nogle få timer senere får den bare en på hovedet, så det fløjter.
sinister er splinterny her, så i stedet for din unødvendige lussing, burde du sige velkommen og glæde dig over, at du kan være til hjælp.
send sinister en god link, som du gjorde til mig. så ville livet blive lidt lettere, i stedet bliver man ked af det. det er vel ikke din mening?

velkommen sinister blandt os til enhver tid forskellige folk.
lad dig ikke skræmme bort af nogle uoverlagte ord.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-10-06 18:02

Hvis du bare presser druesaften, vil den have en ekstrem dårlig holdbarhed, med mindre du fryser den. Det er jo det gamle princip for at fremstille hvidvin. du skal være meget heldig hvis en naturlig tilfældig gæring hos dig giver et produkt som er værd at gemme.

Godkendelse af svar
Fra : Sinister2006

Dato : 22-10-06 15:25

Tak for svaret aasenissum.
Jeg må indrømme at jeg følte mig stødt over den kommentar, så det var da dejligt med en venlig hilsen, tak skal du have.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-10-06 23:48

tak for din søde hilsen.
der er mange gode hilsener her ombord - vær sikker på det.
...åse