nyere Puch Maxi
Ja, de er ca 30 år gamle.
Øjensynlig skal du bare stille tomgangsskruen, og luftskruen, begge på karburatoren.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=761780443&n=1709621276
Luftskruen skal kun stillet 1/4 omgang ud eller ind, mest sandsynlig ud.
Tomgangsskruen løfter og sænker kun gasspjældet, og skal ikke så langt ind at gasspjældet løftes for meget, så tomgangen bliver så høj, at svingkoblingen begynder at trække baghjulet.
Men luftskruen bestemmer benzinmængden i tomgang, og noget tyder på den skal skrues lidt ud for at give en sjat benzin mere.
Kan du ikke rette fejlen sådan, skal du have karburatoren af og blæse alt igennem med trykluft.
Der er endvidere en mulighed for at fejlen kommer af at en pakning er utæt, det kan være bundpakningen under cylinderen, men meget tit er det fordi "studs for karburator" ikke er spændt ordentligt fast mod cylinderen, så pakningen her imellem ikke er tæt.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=761780443&n=1709621275
VH Palle Hansen