/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjemmestudie udstyr?
Fra : palle22
Vist : 1139 gange
300 point
Dato : 18-10-06 17:15

Hej
Jeg vil gerne lave mit eget hjemmestudie. Skal primært indspille akustisk guitar (og lidt elektrisk), sang og keyboard. Har en Dell Inspiron 630M, med 1.73Ghz og 512MB RAM. Skal nok optage i Cubase SX3.
Jeg overvejer at købe følgende:

Mixer: Behringer Xenyx 502 (430,-)
http://www.nettomusic.dk/shop/default.asp

Keyboard: M-audio 49e (595,-)
http://www.nettomusic.dk/shop/default.asp

Lydkort: Behringer FCA 202 (695,-)
http://www.nettomusic.dk/shop/default.asp

Mikrofon: ADK 51e (799,-)
www.aage.dk

Hvad siger I til dette sæt? Vil det fungere? Er der noget jeg skal bytte ud? Og vil min PC kunne trække et musikprogram som Cubase?

Mvh

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-10-06 18:31

Se nu vælger du at handle i en lavpris internetbutik. Dette er i og for sig smart, rent pengemæssigt. Problemet er bare: IKke noget seriøs rådgivning og backup".

Havde du henvendt dig ved en af de to store, enten KE Musik eller Aage, havde kapable folk kunnet rådgive dig og samtidig lade dig lave A B test's mellem f. eks. mics osv. Ligeledes havde de måske ligefrem solgt lidt mere til dig, men nevermind.

Jeg har ikke Cubase, men bruger Samplitude. På min gamle PC havde jeg væsentlige tidsfejl og jeg kunne ikke komme særlig højt op i kanalantal, inden skidtet væltede. Efter skift til en pensioneret IBM servermaskine, kører samplitude'n væsentlig bedre og jeg har endnu ikke "mødt" max antal kanaler.

Umiddelbart kan jeg godt lide AKG'ere (jeg går ud fra det er en AKG du mener omend jeg ikke kan finde en der hedder det du skriver), men ville alligevel foretrække at høre inden jeg køber. Skal du optage især western guitar, vil jeg klart foretrække en kondensator mic og ikke en dynamisk. Ligeså på voc. Dynamiske er mestendels gode live on stage, de rækker ikke langt nok op og ned til studiebrug. Mht lydkort mv vælger du rent Behringer. Dette er et klart lavprisprodukt, og det vil jeg bestemt foretrække at høre inden jeg købte. Men nu er det hele temmelig lowbudget og jeg tror klart at du får fornøjelse af det, omend trangen til at opgradere ret hurtig vil optræde. Mht Dell'en virker den vel svag til opgaven.

Aage har i tiden et katalog på gaden, med forskellige forslag til "pakkeløsninger". Kig i det.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 19-10-06 16:53

Dell'en er svag? Hvordan svag? Skal man over 4ghz og 2G Ram? En pensioneret IBM server må da være ringere?
Jeg mener en adk, de findes under studiemikrofoner.
Hvor ligger trangen til at opgradere? På hvilke produkter?
Hvilket eksternt lydkort kan ellers anbefales, billigt?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-10-06 15:00

Hvorfor får du den ide at IBM er ringere? Det har i den sammenhæng noget at gøre med hvilke og hvor mange ting pc'en kan håndtere på een gang. Hvordan det eksakt hænger sammen, ved jeg ikke, men min studiePC blev lavet af en særdeles IT kyndig. Og kun hundestore og stærke pc'ere matcher den, på det felt den arbejder med. Styremæssigt skal du rense computeren for alt uvedkommende lal, såldes computeren ikke forsøger på altmulig "auto microsoft noget". Dvs lede efter opdateringer og lede efter netværksforbindelser mv.

ADK'en ser god ud på papiret, men prøv den nu først. Det kan være du lyder fælt i den. Husk et popfilter, eller kommer dine vokaler til at lyde stygt.

Opdateringer: Nogenlunde alt. Du vælger billigt, ergo vil ønsker og krav relativ hurtigt stige.

Billigt og pissegodt?!?!? Findes det?

Annuller spørgsmålet
Fra : palle22

Dato : 20-10-06 15:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål