/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video-CD til DVD-afspiller ?
Fra : Kristian69
Vist : 482 gange
100 point
Dato : 01-01-03 16:14

Jeg har et megaproblem, om dette er det rette forum at spørge i, det ved jeg såmænd ikke ! Håber det...
Jeg forsøger at brænde film og billeder ned på cd-rom som værende format Video-CD. Jeg bruger Nero-brænderprogrammet. Problemet er, at der ikke sker noget efter brændingen. Jeg kan ikke afspille cd-'en i hverken cd-romdrev eller DVD-afspiller. For et par år siden købte jeg et par Video-cd'er i Hong Kong, som fint afspilles i min Panasonic DVD-maskine, men brænder jeg nogle selv, så lykkes det aldrig. De kan hverken afspilles i DVD'en eller via alm. drev i computeren !!!!???? Hvad gør jeg galt ? Kan det være brænderen, der laver en fejl under selve brændingen ? Jeg har sammenlignet, via Stifinder, på de købte video-cd'er og de jeg selv laver og der er ikke rigtig nogen forskel. Drønirriterende !!!!!!!
Nogen der kan hjælpe mig ?

Kristian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-01-03 16:30

Hej Kristian
Prøv at kikke lidt på dette links
http://www.vcdhelp.com/nerophoto.htm
måske det er lidt hjælp at hente der
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 16:34

Hej

> Nogen der kan hjælpe mig ?

Prøv at tjekke www.vcdhelp.com der er en meget god forklaring på hvordan man
laver VCD'er.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-01-03 16:51

>Nogen der kan hjælpe mig ?

dk.teknik.tv+video er det rette forum

mvh
Max

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 01-01-03 19:42

Tak for Jeres ideer. Siden der henvises til, har jeg brugt til hudløshed - desværre uden held, selv om den er meget brugervenlig og grundig. Jeg brænder ganske enkelt en video-cd, som ikke kan afspilles på hverken den ene eller den anden måde, hverken i pc eller dvd-maskine ! Der oprettes blot fem mapper på cd'en: Cdi, Ext, Mpegav, Segment og Vcd. Og det er så det ! Hvad går der galt....?
(Tak for dit svar, Max, men jeg fortsætter for nemhedens skyld lige her !!

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 01-01-03 20:40

Hvis du forklarer din process ordret, kan det være vi kan hjælpe dig ?? Ligenu spørger du om en ting, som er lidt svær at bevsare med de informationer du er kommet med.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 02-01-03 00:03

du skal altid huske at lukke cden når man taler om video cd ( finalize cd )
og formatet for vcd disk er 352X288
og prøv at stille den track at once
og husk at det skal være pal

har du den nye version af nero ???

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 03-01-03 19:36

Jeg tager filer med små film og billeder og brænder som video-cd i Nero. Filmene er som oftest i MPEG1-format, som jo er det format der skal bruges. De kan afspilles i Windows Media Player og NeroMediaPlayer, når de er på computeren.

Mmmm...ja, jeg har den nyeste Nero-version (version 5.5.7.7.)
Jeg vælger Video-CD i menuen, vælger den laveste skrivehastighed, vælger at "lukke" cd-en, husker PAL og mener nu også den står med "Track-At-Once". Problemet er, at selvom den brænder den uden problemer, så kan jeg ikke bruge cd-en til noget bagefter. Sætter jeg den i pc'eren, sker der intet - jeg kan kun se de nævnte mapper
Jeg kan ikke få cd-en til "at køre" - det er som om jeg bare har brændt de mapper ned på den. Som nævnt har jeg et par video-cd'er fra Østen, som virker fint på min Panasonic-DVD. Jeg har prøvet at sammenligne de mapper de indeholder, med mine "video-cd'er" og der er ikke megen forskel.

Var det bedre ???? Håber sandelig på hjælp !!!!! Det er lidt frustrerende !!!!! Iflg. www.vcdhelp.com skulle det jo være en smal sag at lave billedfremvisning på DVD-maskinen, osv. ! Ups, lige et tillægsspørgsmål: Det program man kan downloade, VCDEasy, er det blot et brænderprogram som Nero, blot mere detaljeret ??
Skal man "lave sine filer om" til MPEG1-filer, eller hvad ?????

Kristian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 13:46

In article <_ADQ9.21033$Hl6.2231167@news010.worldonline.dk>,
Kristian69.news@kandu.dk says...
> Jeg forsøger at brænde film og billeder ned på cd-rom som værende format
> Video-CD.

På grund af måden man laver en VCD på kan disken IKKE læses i et brænder
drev, jeg ved ikke hvorfor. Forskellige DVD maskiner er mere eller mindre
hysteriske med hvad de vil afspille (fx Sony'er er meget dårligt til det,
og Pioneer er gode) - CD mærket kan være afgørende. Prøv at købe _en_
disk fra så mange forskellige mærker som muligt og test om der er noget
din maskine bedre kan spise. (Kender en som fik sin Sony til endelig at
spille efter at have prøvet 11 mærker)
>

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 08-01-03 17:45

Tak skal du ha' - jeg prøver at brænde på så mange mærker som muligt - har også læst, at det bedste resultat evt. kan fåes ved at brænde på en RW-cd !

Kristian

Kommentar
Fra : Crow

Dato : 21-01-03 21:53

hej, Kristian69
under tips & O.S.V., har jeg skrevet hvad også du skal bruge, det er så let at min datter på 8 år kan brænde en fil ned
eller rippe en dvd
Hilsen
CROW

Kommentar
Fra : Somebody21

Dato : 04-02-03 18:11

Jeg ved ikke men for mig virker det kun hvis jeg bruger CD-RW altså
gen brende bare cder...

Kommentar
Fra : miverick

Dato : 10-02-03 04:41

Har det prøvet at åbne mappen Mpegav på VCD'en, Hvis CD'en er brændt korrekt skal der ligge fil(er) der inde som umiddelbart ikke ser ud til at kunne åbnes. Men det kan de(n)
Højreklik på filen og Åbn med...
Media player eller en anden player.
Mht. afspilning i DVD.
Er din DVD kodefri?
Bruger du 'gennemsigtige' CD'er? Altså Nonames?
Brug Mr. platinum eller lign.

Michael

Kommentar
Fra : Camillo

Dato : 27-02-03 16:45

Hej,

inde på www.afterdawn.com kan man downloade et program der hedder dvd2svcd. Det er ret enkelt, man lægger en dvd i drevet, så klarer maskinen resten, man kan tilmed få undertekster på hvis man har lyst. Eneste minus er tid og plads. Der skal være rimelig meget harddisk (ca. 5 GB) og det tager ca. 20-30 timer.

Lars

Kommentar
Fra : Rygiel

Dato : 27-07-03 18:10

Prøv at brænde den med programmet VCDEasy istedet.

Kommentar
Fra : Tumle26

Dato : 04-08-03 19:14

Du kan prøve at download Nero express og brug den i stedet for selve nero det er nemmere og det kan måske være et problem med nero. Og fremover skal du ikke bruge Mpeg1 format men Mpeg2 formet meget meget bedre, man kan ikke se forskel på den og en rigtig DVD.