/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
HVEM SKAL VI VÆLGE?
Fra : ahj
Vist : 1218 gange
500 point
Dato : 17-10-06 09:24

Jeg har to børnebørn som der betales 100 kr. hos Telmore for fri sms om måneden. Desuden får de sat 100 kr. ind til samtaler, men hvis de får brugt bare et par kroner for meget bliver der lukket - også for sms - som jo skulle være dækket med de 100 kr. Når så deres mor sætter penge ind igen trækker de de første 50 kr. fra i gebyr for at åbne.
Findes der en udbyder hvor de kan få fri sms og tale for 100 kr. om måneden hvor man ikke lukker for alt bare der er talt for 2 kr. for meget??

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 17-10-06 09:33

jeg mener ikke unotel helt men der kan ikke ringes før der er indsat beløb igen

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 17-10-06 09:35

Jeg ved ikke helt hvordan unotel køre det, men jeg vil prøve at ringe til dem og høre om de også lukker for sms bare fordi der ikke er flere penge til taletid?? Jeg ved ihvertfald at det er dem mine nieser og nevøer har, og jeg har ikke hørt om at de lukker for sms.

du kan finde deres telefonnummer på www.unotel.dk

Venligst

Thaisontrine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-06 09:36

Giv dem dog et taletidskort med 200 kr. hver måned - så bliver telefonen KUN lukket for udgående opkald og er klar igen når der kommer nye penge ind....

Selskabet er jo NØDT til at lukke telefonen når beløbet er overskredet/opbrugt - hvordan skulle de ellers kunne styre det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-10-06 09:45

2 kr. for meget????? Du mener vel for lidt. Hvad med bare at betale til tiden, så slap I for ekstraopkrævning og lukning. Det er selvfølgelig ikke et svar på dit sp, men ind i mellem så må man undre sig.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 510 point
Dato : 17-10-06 10:21

Det står jo på Telmores hjemmeside at der også bliver lukket for SMS

Citat
Med BørneBudget kan du selv bestemme, hvor mange penge dit barn må tale for. Når pengene er brugt op, blokeres barnets mobiltelefon for udgående opkald og SMS beskeder. Dette gælder også, selvom nummeret er tilmeldt Ubegrænset SMS. Du kan dog altid både ringe og sende SMS til barnet - uanset om telefonen er blokeret eller ej.

Citat
BEMÆRK: TELMORE kan ikke garantere, at saldo forbliver 0 kr. efter spærring. Hos TELMORE er taletiden forudbetalt, og vi trækker pengene, efterhånden som de bliver brugt. Der kan indløbe forsinkede opdateringer af saldo efter spærringen. Vær derfor opmærksom på, at det overførte beløb ikke altid er lig med den nye saldo.

Er du nu sikker på at det er et gebyr, der betales for åbning af telefonen?

https://www.telmore.dk/addons/parental_control.jsp

Men på siden her kan du tjekke mobilselskaberne

http://www.clickpoint.dk/pristjekket/mobil.htm

Men jeg tror nu ikke, at du finder et selskab, der ikke lukker for telefonen, hvis der ikke er penge på kontoen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-06 10:31

Citat
Der er ingen rykkere og gebyr i en evt. spærret periode

Det må vel betyde at der er ringet for 50 kr. mere, end der stod på kontoen.

Får deres mor ikke en mail når saldoen er ved at udløbe, det gør jeg med min konto.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-06 10:38

Du kan ikke finde et selskab hvor SMS og samtaler er adskilt på den måde.

Hvis beløbet til rådighed til samtaler bruges op, lukkes der for alt udgående, både SMS og samtaler.

Forskellen er så, at man ikke alle steder betaler gebyr for at åbne telefonen igen, der åbnes den automatisk på "månedsdagen".

Eks. Sonofon kører med et system hvor man kan vælge i abonnementet, at der er loft på samtaleprisen pr måned. Når den er brugt op, lukkes for udgående trafik, indtil den dato der startes på en ny mådsperiode, så åbnes der igen.

http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/tillaegsprodukter/fri_sms/index.shtml

Og TDC har lignende tilbud

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonn/mobilmax/maxsmsplus/

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-06 10:43

Hos Telmore betaler man heller ikke gebyr for at få telefonen åbnet, læs ovenstående link.

Det, der er blevet trukket, når de 100 kr. igen er indsat på kontoen er for meget taletid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-06 10:45

Forresten er det som nævnt, muligt at der kan ringes ud over maxbeløbet.
Det afhænger af hvor hurtigt samtaleprisen registreres.

Da vi brugte det system med max.beløb pr måned til vores datters telefon (sonofon), var det største beløb der var overskredet med, 47 kroner på en måned.

mvh dova

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-10-06 10:53

det er som allerede skrevet altid muligt at ringe og sms til barnet,selv om beløbet er overskredet. og det er oz rigtigt at tellmore tager 50 kroner i gebyr for at genåbne telefonen,,,,

Jeg kender ingen andre selskaber,hvor der ikke opkræves et gebyr for at overskride det aftalte beløb,så refi´s løsning med et taletidskort er den eneste løsning,hvis man vil undgå at skal betale for genåbningen af samtaler,,,,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-06 11:04

Selvfølgelig er min løsning "den eneste rigtige"

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-10-06 12:05

Der er IKKE gebyr på genåbning af en telefon der har været lukket ned, når den er tilmeldt 'Børnespærring'!
Hvad der så sker hos Jer, det kan jeg ikke sige men det er helt sikkert at der ikke er gebyr ved genåbningen!
Fordelen er jo netop at man faktisk kan nøjes med at sætte en krone ind - så er saldoen over de 99 kroner og så kan barnet igen sende ubegrænset sms!

Mvh Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-10-06 12:06

Hmm..ja, det er selvfølgelig Telmore, jeg skriver om, ovenover.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 17-10-06 12:36

tilmeld automatisk optankning !!!! Så er problemet løst.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 17-10-06 12:57

det er da glædeligt,at der ikke længere er lukningsgebyr hos telmore. for 3-4 år siden kostede det 50 kroner i lukningsgebyr,uanset om det var et børnebudget der var tale om.
Min bror skiftede den gang til taletidskort,fordi begge hans børn ofte overskred det indbetalte beløb med måske et par kroner,og det kostede hver gang 50 kroner i lukningsgebyr. jeg kan huske at han henvendte sig til telmore for at høre om lukningsgebyret eventuelt var på vej ud for børnebudgetternes vedkommende,men det var der den gang ikke udsigt til, så han skiftede til taletidskort. Det er rart at se, telmore har lavet det om,for de har sikkert mistetfor mange kunder på den konto,,,,

Det er bare underligt,at trådstarter skriver der bliver trukket 50 kroner i gebyr,hvis det ikke længere forholder sig sådan?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-06 13:20

Hvis det er sådan som der står på telmores hjemmeside, så kan brugeren jo henvise til den, hvis det er et gebyr, der er tale om.

Hvis det er taletiden, der er overskredet, så er det jo klart, at der tages penge for det.

Men det bedste ville jo nok være at tale med "børnene" om, at der bliver talt for meget.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-10-06 14:12

Knete>

Det har aldrig været således at man blev trukket for 50 kr. i gebyr i forbindelse med "Børnebudget" hos Telmore, hvad skulle meningen med denne ordning så være?

Derimod kan det være at du husker forkert og tænker på "Saldosms"?
"Saldosms" spærrer kontoen når den går i 0... - og så skal man indbetale inden 7 dage, ellers bliver der pålagt gebyr.
Det er fordelen ved børnebudget - at den har ikke det "rykkerflow" der normalt er.

Mvh. Dorthe.

Kommentar
Fra : J_Lo

Dato : 17-10-06 14:56

Min teenager var i 2003 koblet på telmores børnebudget, og vi betalte 50 kroner i gebyr ved overskridelse af max beløb og efterfølgende lukning. Hvordan det er idag ved jeg ikke. Vi bruger ikke længere telmore.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-10-06 17:40

Lidt reklame for det bedste mobilselskab...

UnoTel - Danmarksmestre i mobiltelefoni

- og blandt de bedste med mange andre ydelser.

Vi giver dig uhørt lave priser og en fantastisk dækning via TDCs netværk!

Vores produkter kan kombineres lige efter dit behov! Hvad enten du benytter mobil, fastnet eller ADSL – finder vi den rette løsning til dig.

Hos os opnår du adskillige fordele, blandt andet muligheden for at tale med din familie, så længe du vil for blot 1 kr. UnoTel tilbyder nemlig en samlet løsning, hvor al samtale imellem husstandens telefoner er gratis - du betaler blot 1 kr. i opkaldsafgift.

Solo mobil Vi er danmarksmestre i mobilpriser.

IPtelefoni Skift den dyre fastnetforbindelse ud og spar mange penge!

SnikSnak Vores både-og-løsning, hvor du samler fastnet og mobiler. Du opnår en større rabat på mobiltelefonien. Desuden kan du ringe gratis fra din fastnet til andre UnoTel fastnetabonnenter.

PepTalk Den komplette kommunikationspakke! Denne pakke indeholder mobiler, fastnet og ADSL. Vi har i denne pakke skåret prisen på mobiltelefonien helt ind til benet.

UnoTel A/S opererer med reelle priser og samler al rabat på mobiltelefonen. Jo mere du samler, jo større rabat opnår du.

IAH

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 18-10-06 02:25

Citat
Knete>

Det har aldrig været således at man blev trukket for 50 kr. i gebyr i forbindelse med "Børnebudget" hos Telmore, hvad skulle meningen med denne ordning så være?

Derimod kan det være at du husker forkert og tænker på "Saldosms"?
"Saldosms" spærrer kontoen når den går i 0... - og så skal man indbetale inden 7 dage, ellers bliver der pålagt gebyr.
Det er fordelen ved børnebudget - at den har ikke det "rykkerflow" der normalt er.

Mvh. Dorthe.

Jeg sidder ikke på kandu og påstår noget der er usandt vil.du, og jeg husker heller ikke forkert,eller tænker på noget andet,som du skriver i dit indlæg. Det HAR været sådan, at telmore tog et gebyr på 50 kroner ved overskridelse af det fastsatte samtale beløb,som forårsagede en lukning af telefonen,og det kan du ikke ændre på,uanset hvor mange gange du skriver det at det ikke har været sådan,,,, Jeg er ikke ansat hos telmore, og kan ikke svare dig på hvad meningen med denne ordning skulle være, udover at det MÅSKE var tiltænkt som en lusket måde at franarre kunderne lidt ekstra. det er nok de færreste børn og unge,der kan gennemskue,at når der på deres konto er et par kroner tilbage,så må deres sidste samtale ikke overskride så og så mange minutter. fælden klappede brutalt hvis den sidste samtale varede mere end ET SEKUND længere end det fastsatte beløb. Telefonen blev lukket,og det KOSTEDE 50 kroner i gebyr,,,

Færdig slut,,,det var konsekvensen. Men det er åbenbart blevet lavet om,så der er ikke meget mere at sige om det.

Kommentar
Fra : thaisontrine

Dato : 18-10-06 10:24

Håber da bare at i finder en rigtig løsning med børnenes mobiltelefoner, eller at de lære at sende nogle flere sms beskeder og tale mindre i mobilen, for vil den sag jo være løst.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-10-06 11:57

Unotel er noget skod. Intet mindre. Bla. fordi deres SMS tjeneste hænger og forsinker SMS.

Brug M1, CBB eller Telmore.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-06 12:13

Man siger godt nok at mobiludbydere er en jungle at finde rundt i men men

Reelt er der ikke den store forskel på de forskellige.....

Den SAMMENLAGTE minutpris er næsten den samme alle steder.

Nogle steder betaler du en LAV minutpris men så er det pr. påbegyndt minut og en høj opkaldsafgift.
Andre steder er det omvendt....

Reelt er forskellen ikke særlig stor.

Dog er TDC´s net det eneste der er 100% dækkende (alle andre har huller her og der)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-10-06 12:18

Om M1
M1 PrisBasker Afregner pr. påbegyndt minut (og ikke pr. sekund som normalt).
Opkaldsafgift på 50 øre (mod normalt 25 øre).
Viderestilling til mobilsvar koster 43 øre (normalt en gratis service).
Vis nummer m.m. følger ikke gratis med (men koster 39 kr./md).
Dyrt at sende sms til udenlandsk abonnent.

M1 Regning Afregner pr. påbegyndt minut (og ikke pr. sekund som normalt).
Viderestilling til mobilsvar koster 68 øre (normalt en gratis service).
Dyrt at sende sms til udenlandsk abonnent.
M1 Tank Op Afregner pr. påbegyndt minut (og ikke pr. sekund som normalt).
Viderestilling til mobilsvar koster 79 øre (normalt en gratis service).

Det vil da blive for dyrt. Hvis du ringer og giver en kort besked på under 1 minut, bliver du afregnet for 1 minuts samtale.

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 27-01-07 17:19

Tak for svaret ans.