/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
dvd ripping
Fra : boibbo
Vist : 643 gange
400 point
Dato : 15-10-06 17:48

Håber nogen kan hjælpe mig:

Det er fordi at jeg vil gerne lægge nogen af mine dvd film ind på min bærbar computer som avi-fil. Problemet er bare at når jeg ripper dem kommer en normal film på cirka 1 ½ time til at fylde cirka 1500 mb og hvis ikke så bliver kvaliteten bare dårlig. Jeg har selv 1 anden avi-film på min bærbar men som andre har rippet og den fylder kun cirka 700 mb og kvaliteten er lige tilpas. Jeg bruger NO1 dvd ripper og DivX som codec. Har rodet en del i instillingerne men kan stadig ik få kvaliteten som den film på 700.

Nogen der ved hvad jeg skal sætte indstillingerne til?
Eller om jeg skal bruge et andet program eller hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-10-06 12:32

Du kan da ikke få god kvalitet ud af en film på 700mb?? En ganske normal DVD film fylder 3,5GB til 7GB. Dog ikke tit man finder dem op til 7GB.

Programmer jeg selv bruger til at rippe en DVD

AnyDVD 6.0.7.0
DVD Decrypter. Til at lave en ISO fil med.
Deamon Tools Til at mounte image filen. (forstået at jeg ser filmen selv om den ligger som en ISO fil på computeren)
Bruger så Alcohol120% og nero til at brænde med.

Kan ikke se N01 convetere mpeg4 men kun mpeg2 ved ikke om det er problemet. Men med denne dvd decrypter jeg bruger kan du gå ind og fjerne alle forfilm og extramatriale så kan det jo godt være de begynder at blive lidt mindre.

Men held og lykke her fra.

PS. skru lidt ned for opløsningen når den kun skal ses på din laptop.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 16-10-06 19:45

når jeg mener god kvalitet mener jeg ikke i dvd kvalitet, men bare i ganske almindelig god kvalitet. Har du aldrig set en avi-film på cirka 700 mb. Det er som regel en standard der går igen mange steder. Forstår bare ikke hvordan man laver det så det blir på samme måde

Kommentar
Fra : FRANK_CATSLE

Dato : 01-01-07 21:14

Billedet på en dvd er 720*576 lige nøjagtig som en divx- dvdrip
ved en ripning burde der ikke ske nogen ændring på billedet
kun lyden som bliver komprimeret fra en 5.1 digital lyd til en 2.0 lyd.

Du kan med fordel læse videre på denne side

www.videohelp.com