/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Betingelser på internet side
Fra : PuchMaxiBoy
Vist : 473 gange
20 point
Dato : 14-10-06 00:32

Hej,

Hvis der er en side der sender reklamer for andre firmaer (fx. netto bare for eksempel) til sine brugere som har accepteret nedenstående betingelser ved oprettelse hos dem, er de så i deres gode ret til det?

Mange tak! Ville meget gerne give flere points, men har ikke flere :(

p.s. I nedenstående betingelser er de rigtige hjemmesideadresser erstattet med xxx1, xxx2 og xxx3

Betingelser
§1) Disse betingelser træder i kraft umiddelbart efter tilmeldingen til er sendt

§2) Den tilmeldte hos xxx1.dk, xxx2.com og xxx3.dk forpligter sig til at holde sig orienteret om ændringer i disse betingelser!
Kun væsentlige ændringer vil blive annonceret i nyhedsbrevet.

Betingelserne er altid at finde på xxx3.com/Betingelser

§3) Har den tilmeldte indtastet informationer på siderne xxx1.dk, xxx2.com og/eller xxx3.dk gemmes disse informationer under brugeren. Disse informationer inkluderer navn, køn, alder, mail, ip-adresse, sprog o.l. Disse informationer vil kunne videregives til tredjepart.

§4) Den tilmeldte hos de overnævnte sider vil modtage nyhedsbreve og reklameremails så længe denne er tilmeldt. Nyhedsmails kommer fra siderne xxx1.dk, xxx2.com og xxx3.dk, og vil blive udsendt ca. én til to gang om måneden. Nyhedsmails vil også kunne omhandle evt. nye dattersider.

Reklamemails er reklamer fra tredjepart. Disse reklamemails er rent kommercielle. Reklamerne bliver målrettet, og informationerne fra §3 vil blive brugt til at målrette reklamerne.

§4) Skulle den tilmeldte ønske at afmelde sig, kan dette gøres via linket i bunden af nyhedsbreve og reklamemails. Afmelding kan også ske gennem siden xxx3.com/delete
Vælges en af disse afmeldinger, sker afmeldingen straks og den tilmeldte vil ikke længere modtage nyhedsbrevet og reklameremails! Bemærk dog at hvis en afmelding sker under en udsendelse af nyhedsbreve, vil frameldingen først træde i kraft umiddelbart efter.
Man kan også vælge at afmelde sig ved at skrive en e-mail til den anførte mailadresse på kontaktsiden. En sådan afmelding vil træde i kraft inden for 72 timer.

§5) xxx1.dk, xxx2.com og xxx3.dk,påtager sig intet ansvar for tab, skader eller andet som kan sættes i direkte eller indirekte forbindelse til de overnævnte sider. I tilfælde at tyveri af informationer fra §3 eller hvis informationerne på anden vis mistes, eller andre personer eller sider end xxx1.dk, xxx2.com og xxx3.dk,kommer i besiddelse af informationerne er xxx1.dk, xxx2.com og xxx3.dk, ikke ansvarlig for evt. misbrug af informationerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-06 00:59

Hvis man giver tilsagn om videregivelse så må de jo godt, men hvad er problemet egentlig?
Personligt accepterer jeg aldrig den slags der ofte bliver gemt bag en konkurrence.

Kommentar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 14-10-06 01:05

Jeg ville bare høre reglerne

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 14-10-06 01:14

Reglerne er ikke særligt klare på det område da de involverer reglerne for opbevaring af personoplysninger, men det væsentlige i det du citerer er jo at firmaet er åbne over hvad oplysningerne kan blive brugt til.
Ofte er det jo sådan at de giver en ydelse hvis du vil give dem lov til at bruge oplysningerne. Problemet kommer først når de ikke oplyser om brugen af oplysningerne eller anvender dem til andet end de fortæller.

Kommentar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 14-10-06 01:29

Ja, men man accepterer jo bare betingelserne desværre.. Men det vil altså sige at de har ret til det?

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 14-10-06 08:51

Ja det er de når du har accepteret betingelserne.
Og ud fra de betingelser de opstiller kan du kun komme ud af det ved helt at afmelde dig. Du har ikke mulighed for blot at sige du ikke vil modtage reklamemails, da betingelserne siger, at så længe du er tilmeldt modtager du reklamemails.

Mvh.
MacMadsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-10-06 09:29

Umiddelbart lyder det hele lidt hjemmestrikket.....

Der er da ingen danske sider der kræver navn, adresse osv. og samtidig siger direkte op i folks åbne ansigt at disse oplysninger vil blive videregivet....

Er du ved at lave et nyt reklamefirma ???????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-10-06 11:51

Jeg er stødt på noget tilsvarende nogle gange, men det har hver gang været noget med et spørgeskema med mulighed for at vinde et eller andet og det har netop som beskrevet her været et foretagende der laver det for at sælge det videre.

Nettet vrimler jo med mennesker der vil tjene penge på alt muligt.

Godkendelse af svar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 15-10-06 13:09

Tak for svaret BjarneD.