/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Voss ovn -periodisk fejl
Fra : mollebakken
Vist : 5787 gange
200 point
Dato : 11-10-06 18:45

Min 5 år gamle Voss ovn sætter periodisk ud midt i madlavningen. Dette viser sig ved at den et stykke tid efter at den har påbegyndt f.eks varmluftsfunktionen stopper (og lyset går ud) hvor efter den efter et stykke tid starter igen. Andre gange begynder lyset at klikke højt (tænde -slukke) meget hurtigt og jeg går ud fra at det samtidigt er et tegn på at selve ovnvarmen gør det samme. Jeg synes desuden at ovnen varmer langsommere op til den ønskede temperatur.
Min første tanke var at det kunne være "propellen", der hvirvler varmen rundt i ovnrummet, der trængte til rensning, men så nemt var det ikke klaret.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-10-06 19:46

det kan være en løs eller dårligforbindelse i installationen / ovnen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-10-06 19:51

du bør få det set efter af en elektrikker ( ellers start med at slukke få strømmen demonter bagpladen på ovnen og se om der er nået det ser smeltet eller brandt ud tag evt dækslet ad dåsen i væggen se om der ser brandt ud her)

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 11-10-06 23:37

Hej mollebakken

Du er meget velkommen til at tage kontakt til os på www.hvidevaredele.dk

Udfyld mail-formularen på web-shoppens forside med dit Apparats data ( se typeskilt )
Specielt Produktions nr. eller PNC nr. er vigtigt..

Vil vil da hjælpe dig videre med fejlfinding på dit komfur..

Mvh. Ole Brink - www.hvidevaredele.dk