/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
DYSE PROBLEM
Fra : Majmun
Vist : 403 gange
10 point
Dato : 11-10-06 17:15

Hej allesammen.

Jeg er ret ny her.
Jeg har en popcorn euro 1
Og den skal omdyses jeg har et powerfilter fra thansen og fjernet skiven og et forrør på 26mm.
Ved i hvad standard dysen på en popcorn er og hvad dyse skal jeg sætte i evt et link der viser hvordan jeg kan tage den ud

på forhånd tak:D

Kommentar
Fra : Majmun

Dato : 11-10-06 19:58

K0m nu folkens hjælp en stakkels mand

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-06 20:45

Ja husk endelig at dyse den op til 64 eller deromkring. der sidder 56 i nu tror jeg.

Så svaret er nok 64, men det skal jo komme an på en prøve, og kan aldrig siges 100% før det er prøvet, da en anden med samme maskine og samme dele, ikke nødvendigvis skal bruge samme dyse.
Men et ligger fast:
For stor dyse, giver god trækkraft og acceleration, men holder igen ved kørsel henad og nedad ved topfart, da den slår over i 4-takt (Tænder kun hver anden gang) Tændrør bliver sort og olieret.

For lille dyse, mangler trækkraft og acceleration, giver god fart nedad, tændrør bliver hvidt/forbrændt.

http://80.63.17.25/PRO/pic/m/56061240.JPG
Dysen skiftes ved at komme til op under et af sideskjoldene, og løsne karburatoren foran og bagved, så den kan drejes med bunden ud mod dig, så du kan skrue bunden af, med en eller flere skruer. Altså skru karburatoren af, eller bare dreje den, så bunden kan skrues af, skru så den største af de 2 strålespidser ud med en fladskruetrækker, og skru en ca 64 i. Så får den mere benzin, og dermed størrer trækkraft, der passer til det størrer forrør og den højere gearing, som den får når skiven i varioen er fjernet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-10-06 22:20

Med powerfilter skal du op omkring 76

http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=25
bedre bliver det ikke.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 10 point
Dato : 11-10-06 22:22

ps.
når du siger powerfilter, mener du så et skumfilter som sættes ind i den originale kasse, eller et helt nyt filter, hvor den originale luftfilterkasse er fjernet og erstattet med et lille et?

Kommentar
Fra : Majmun

Dato : 12-10-06 09:52

http://www.thansen.dk/product.asp?c=758184360&n=1387906098&pn=1387907135

det er den her skal jeg så starte med 64 eller76?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-10-06 18:58

prøv med 70.
hvis den 4takter ( lyder som om at der konstant er choker på ), så skift til dyse 64.
Hvis den dør når du giver fuld gas, så skift til dyse 80

Hvis den kører fint, så er 70 fin nok.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 12-10-06 18:59

ps, hvis den bliver ved med at dø ved fuld gas, så prøv med 90 eller større

Godkendelse af svar
Fra : Majmun

Dato : 12-10-06 20:06

Tak for svaret NoShyGuy.