/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
VBA Programmering
Fra : old
Vist : 496 gange
20 point
Dato : 20-08-01 22:50

Jeg har en VBA bog i den er der følgende Procedure
option explicit
Public Function BeregningAfRente(Saldo,NomRente,Dage As Integer)
Dim Resultat
BeregningAfRente=Saldo*NomRente*Dage/36000
Resultat = BeregningAfRente(50000,12,50)
End Function
Der er vist noget forkert ved det hele,og hvordan i alverden får man resultatet fra en function,fra en sub er det jo ligetil.
Taknemligst ole@olesen.mail.dk

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 20-08-01 22:55

Hej Old

En function retunere resultatet, således :

public function BeregningAfRente(..., ...) as integer
...
end function

Kaldes således :

a = BeregnAfRente(..., ...)

Håber det var det du søgte.

Mvh Gandalf

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-08-01 23:05

Hei Ole

Lim den inn i en modul, så finner du den i funksjonsveiviseren under
"egendefinerede funktioner" (eller heter det "brugerdefinerede" ?)...

Eller skriv bare inn direkte en formel i en celle, såsom
=BeregningAfRente(A1;20;B1)

Det sagt (hvordan lave egne funksjoner), den ser ikke ut til å være noget
værd. Den er elendig skrevet, variabler er ikke deklareret, hvor kommer 3600
inn som konstant ?, den kaller seg selv rekursivt, jeg kan ikke fatte at den
returnerer noget annet enn en windows-feil. Hva heter bogen og hvem har
skrevet den ?

HTH. Beste hilsen Harald

"old" <old.news@kandu.dk> wrote in message
news:KGeg7.6214$3q.232534@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en VBA bog i den er der følgende Procedure
> option explicit
> Public Function BeregningAfRente(Saldo,NomRente,Dage As Integer)
> Dim Resultat
> BeregningAfRente=Saldo*NomRente*Dage/36000
> Resultat = BeregningAfRente(50000,12,50)
> End Function
> Der er vist noget forkert ved det hele,og hvordan i alverden får man
> resultatet fra en function,fra en sub er det jo ligetil.
> Taknemligst ole@olesen.mail.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : old

Dato : 21-08-01 12:54

Jeg tror harald arbejder i Exel.Jeg er som sagt kommet Til en Procedure i en VBAbog for Word:Gandalfs forslag Med
Public Function BeregningAfRente(Saldo,NomRente,Dage As Integer)
Dim Resultat
BeregningAfRente=Saldo*NomRente*Dage/36000
End Function
Resultat=BeregningAfRente(50000,12,50) 'tror jeg godt nok på.Men sender mig til Edit hvad der er af run,og den er der ikke,det er vist kun sub der er der.Kan jeg skrive det til ham

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 22-08-01 08:58

Hej Old

Du skal trykke på "Skriv til nyhedsbruger" som står over Haralds indlæg, for han er en nyhedsbruger. Hvis du bare skriver et indlæg vil Harald ikke kunne se det, eftersom han sidder ude i nyhedsgrupperne.

Gandalf

Kommentar
Fra : old

Dato : 24-08-01 14:02

Kære Kanduer!Gandalf gav mig nok til at jeg kunne stille de rigtige spørgsmål
Og det er meget at nå,Så var brugergruppen Harald Staff og Peter Lykkegård
meget omhyggelige med at klare begreberne,Så nu skal jeg altså arbejde til jeg igen
køre fast.Jeg har altså fået fyldestgørende svar.
Venlig Hilsen Old ole

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-02 19:31

Hvis spørgsmålet er løst, er du så sød at lukke det ?