/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Størst muligt skattefradrag?
Fra : zhor9
Vist : 632 gange
40 point
Dato : 10-10-06 19:17

Nogen der kan komme med et godt forslag til at opnå størst muligt skattefradrag for kr. 2.000,-

Altså forstået således, at jeg er villig til netto at betale kr. 2.000,- pr. md. til en pension eller anden investering - hvad kan bedst betale sig, og hvad vil give størst muligt skattefradrag? Evt afkast er mindre vigtigt end den udmiddelbare skattefordel.

Takker

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 10-10-06 19:22

Hvis du betaler topskat, og det er betingelsen, kan du trætte indskud fra i en RATE-Pension....

Ratepension, eller måske du overvejer en invalidedækning, den præmie trækker du også fra i top-skatten...

Kapitalpension er højst i mellemskatten..

de penge du sætter ind på en pensionsordninge kan du investere i, næsten som du vil ....aktier eksempelvis

et forslag..../ Henrik

Kommentar
Fra : 512roskilde

Dato : 10-10-06 19:36

Det kommer an på om du betaler topskat eller kun mellemskat. Du får det største fradag ved en ratepension, hvis du betaler topskat. Når du har indbetalt ca 10000 kr. på en konto, så køber du obligationer i højrentelande hos bankinvest. Der har du et udbytte på 7 %.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-10-06 07:32

På kapitalpension kan du indskyde max 42.000 kr. i år, så den kan du godt bruge. Har du "endnu flere penge" kan du lave en ratepension - den er uden loft, så der kan du fx indbetale - og fradrage 250.000 kr.!

Kommentar
Fra : ferdinan1

Dato : 11-10-06 08:37

Betaler du topskat kan du indbetale til en rate- eller livrentepension. Hvis du ikke betaler topskat skal du bare indbetale til en kapitalpension. Hvis du ikke har en pensionsordning i forvejen, bør du indhente tilbud fra flere selskaber da der er stor forskel på forrentning og administrationsgebyr - pengene skulle jo helst øge værdien

Mvh. Ferdinan

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 11-10-06 10:42

Du kan opnå etlangt større skattefradrag i år og de næste mange år end anført ovenfor. Det sker ved at du køber en andel i et såkaldt 10-mands kommanditist selskab. Det kræver, at du har en høj og stabil lønindkomst og gode formueforhold, men til gengæld kan du beholde dine 2000 kr. om måneden i lommen, idet de fleste kommanditisk selskaber er indrettet således, at der er positiv likviditet fra første år. Det er selvsagt uhyre vigtigt at du sætter dig grundigt ind i selskabets forretning, som helst skal være bæredygtig i sig selv (overskud på driften) og ikke bygge på en forventet merværdi af ejendommen, skibet, vindmølllen, etc. om 10 år.

Mvh

Claus Silfverberg,
DAF direktør
www.shareholders.dk

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 07-12-06 22:33

Helt enig med Claus's
Tror selv mest på 10-mandsprojekter, hvor det er tyske ejendomme.

Har selv købt mig ind i et projekt gennem Mensch & Partnere A/S i Århus, hvor jeg har fået et skattefradrag på ca. 50.000,-

Du kan selv kontakte dem på: www.mensch-partnere.dk

Giv Claus pointene

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 07-12-06 22:35

Glemte at nævne, at du ikke engang skal indbetale dine 2000 kroner hver måned, da det hele kan finansieres gennem din skattebesparelse

Kommentar
Fra : soerenpind

Dato : 15-01-07 21:10

HVad ente du egentlig med Zhor - fik du sikret dig et fradrag i 2006 ?