/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Aloe Vera
Fra : Fberg
Vist : 533 gange
20 point
Dato : 10-10-06 18:56

Kan der ske noget ved at vande en aloe vera plante for meget, og vokser den hurtigere af det?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 19:20
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-10-06 20:02

Den kan netop ikke tåle for meget vand, så bliver bladene brune og falder af, men den vil gerne have meget jord, gerne med lecakugler så der er et ordendtlig dræn, så er det sværere for den at soppe for meget når den bliver vandet. Lidt vand fra en forstøverflaske en gang imellem synes den også om. den er en slags sukkulent hvilket er lidt som kaktusser der ikke skal have meget vand, dog mere end en en kaktus.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-10-06 21:57

i det hele taget så dør de fleste stueplanter af for meget vanding - det er vist de flestes fejl

aloe vera har netop ikke brug for ret meget vand - er længe om at komme i god vækst - men pludselig tager fanden ved den og du kan få en hel busk ud af den

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-10-06 22:21

Altså stor enighed om ikke formeget vand.
Og den må godt tørre lidt ud, inden den vandes.
Held og lykke med din Aloe Vera.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 10-10-06 23:01

Jeg havde engang en aloevera plante stående i bryggersvinduet og den stod gemt bag noget, så jeg glemte faktisk at vande den i et ½ år..den levede fint endnu..jeg vil også sige at den skal behandles som en kaktus..og det med forstøver er en god ide'

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-01-07 23:32

Nå fberg vælger private indlæg

Hej :D Fra : Fberg Dato : 09-01-07 22:59

Citat
VODKA - connecting people... Sjovt hva?!

Fuck dig, din fede kal, hva er sjovt ved mit spørgsmål... Fucking taber. Der skulle have stået 12000 din idiot. Kunne du ik regne det ud selv, hva?!

Forbandede undermåler :D

Lad vær med at skrive tilbage.. Jeg gider ikke se på dit grimme navn!

Du har nu stadig 12 ubesvarede og 3 besvarede.
Og du er velkommen til at blackliste mig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-07 09:47

fberg..............