/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Er der nogen der kender en hæk
Fra : Dittemusen55
Vist : 2380 gange
140 point
Dato : 10-10-06 15:48

Er der nogen der kender en hækle-strikkepind og hvor kan man købe en jeg har været i mange butikker i københavn uden held . Dittemusen.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 10-10-06 16:00

Det er en hakkenål, du leder efter.
Du kan bla få den her: http://garnsalg.dk/catalog/product_info.php?products_id=823

Ved ikke, om der er nogle københavnske strikkeforretninger, der har dem, men ellers kan de vel bestille hjem? Det må være billigere end at købe på nettet, hvis det kun er den, du skal have.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-10-06 18:11
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-10-06 19:06
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-10-06 19:15
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-10-06 09:04

dittemusen - hvad er det, du søger?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-06 10:06

Jeg fatter heller ikke helt hvad det er du søger, hvis ikke det er en hakkenål som birgitte og aasenissum linker til, sådan en bruger man til tunesisk hækling, som nærmest er en blanding af at strikke og hækle.

http://www.genesis.dk/group.asp?group=240&sub=240

Hvis ikke det er sådan en, som du bør kunne købe i enhver garnforretning, så må du lige prøve at forklare nærmere hvad du mener, for der er ikke noget der hedder en hækle-strikkepind

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 28-10-06 10:19

Jeg fik et privat indlæg fra Ditte for nogen tid siden, hvor der stod, at det ikke var en hakkenål hun søgte, da der skulle være krog i begge ender? Sådan en har jeg nu aldrig set.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-10-06 10:28

Jeg tror sådan en hakkenål med krog i begge ender, er noget der følger med strikkemaskiner, prøv at forhører dig hos en strikkemaskineforhandler

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 28-10-06 13:14

Jeg kan se på min opskrift at den bliver kaldt Dan Hook og der er som sagt en krog i begge ender , og det er ikke tunisk hækling , men jeg vil da prøve hos en strikke maskinebutik om de har den forløbig tak for hjælpen hilsen Ditte.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-06 14:17

jeg har for mange år siden set en nål med krog i begge ender. til hakning -
blot forsk. størrelse.
snedigt, men nok ikke rentabelt for fabriken.

Kommentar
Fra : Dittemusen55

Dato : 28-10-06 22:22

Hej aasenissum.
Jeg er helt sikker på at du har fat i noget af det rigtige , i det paprør min venninde har ligger der to hækle-strikkepinde en tyk og en tynd og så er der en opskrift på hvordan man gør men du har sikkert også ret at det ikke er noget der har kunne betale sig at lave , men jeg kunne nu godt tænke mig en pind så jeg kunne prøve . Hilsen Dittemusen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-06 23:53

men, hvad er det, du søger helt præcist? for det er da ikke svært at finde selve nålen elleer opskriften. ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-06 10:43

Jeg tror så, at vi måske er ude i noget der på et tidspunkt har været en "kortvarig modedille".

Et eller andet "smart og revolutionerende" produkt, som har været fremme i en kort periode, og så har det ikke kunnet bære og er derfor forsvundet fra markedet igen.

Man så det ofte, bl.a. i TV-shop, der har haft mange af den slags nye håndarbejdsmetoder gennem tiden.

Jeg tror ikke det er selve nålen der hedder Dan Hook, men selve "systemet", måske endda opkaldt efter opfinderen af det.

Purrfect Punch var et andet eksempel på noget specielt håndarbejde, som var vældig moderne i en periode for derefter at forsvinde ud i glemslens tåger.
Man købte typisk et eller andet startsæt, og kort tid efter kan man ikke skaffe det mere.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 29-10-06 23:28

hej dittemusen,

få fat i et par træstrikkepinde af de billigste. skær selv med f.eks. en hobbykniv, pas på, - de hak, der skal til. en i hver ende. øv dig, og slib efter evt. med en neglefil.