/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjælp
Fra : birge1
Vist : 872 gange
100 point
Dato : 09-10-06 23:11

Jeg er simpelthen ved at blive vanvittig. Jeg har pludselig fået den i Danmark udgåede Cherry cola på hjernen. Selvom det efterhånden er en del år siden denne udsøgte drik blev taget af hyllerne i Danmark har jeg så langtfra glemt den. Jeg håber meget på at nogen ved elller har hørt nogt om et sted i Aalborg hvor man kan få fat i den. Jeg ved godt at man kan få den i Tyskland, men det er en lang tur, så hvis nogen ved om den bliver solgt i en kiosk eller noget i Aalborg vil jeg blive meget glad for at høre hvor, da jeg efterhånden ryster over hele kroppen af bare længsel efter de dyrebare dråber.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-06 23:19

Du kan da bare lave den selv. Tag noget af din foretrukne cola og bland det med noget der smager af Kirsebær. Du finder hurtigt den rigtige smag når du prøver dig lidt frem med blandingsforholdet. CherryCola var jo blot en alm. cola tilsat Kirsebæressens.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-10-06 23:24

Den tror jeg slet ikke kan fås her i DK.....jeg syntes det smagte afskyeligt

Du kan selv eksperimentere med at blande ufortyndet kirsebærsaftevand i cola, jeg kender en der siger det smager, ikke helt, men næsten magen til.

Og hvis du er til spiritus, skulle denne drink efter sigende smage magen til

http://www.drikkeabc.dk/drikkeabc-dk/index.aspx?id=10&dbg=97335edf-fde0-400f-8575-fffe6ba26613&sl=c&q=c

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-10-06 23:52

P.S.: Hos Matas kan du købe smagsessenser i små flasker, MEGET koncentrerede og helt sikkert også Kirsebæressens, så er det meget nemt at lave din egen MEGET billige CherryCola.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-10-06 00:04

Pas på arne. Så stærke varer må du ikke drikke på tom hjerne..... men det er der vel heller ingen fare for

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-10-06 00:12

Nemlig Klumme. Det er IKKE min hjerne der er tom. Det må være DIN, siden du nu igen kommer ind i en tråd og LARMER uden at komme med et brugbart svar/kommentar.

Så fat det dog din syge stodder. Kan du ikke hjælpe spørgeren, så hold mund! Hvor svært kan det være? Endnu engang

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-10-06 00:34

Hvorfor det........? Hvor står det henne?? Joooo det var din hjerne jeg hentydede til LOOOL

Accepteret svar
Fra : jqb

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-06 08:21

Jeg savner også cherry coke rigtig meget. I København kan den af og til købes i Americana eller den engelske butik der begge ligger i Peter Hvidtfeldts Stræde. Men det hjælper naturligvis ikke dig særlig meget.

Ligger der en butik i Ålborg der importerer dagligvarer fra et andet land, kan du jo prøve der.

Godkendelse af svar
Fra : birge1

Dato : 10-10-06 10:07

Tak for svaret jqb.
Har ikke høre om sådan en butik i Aalborg, men jeg tænkte også mere på om der var en kiosk med en mellemøstlig type bag disken der kunne finde på at sælge ulovlige dåser fra tyskland. Det hører man jo tit sker.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 10-10-06 10:45

Som birge1 skriver, så er kiosker et godt bud. Jeg bor godt nok på Nørrebro i København, men her har jeg set dem løbende og har overvejet at købe en enkelt - bare for at mindes Men København er jo lige så langt væk som Tyskland, men måske kan det lykkes i Aalborg at finde en tilsvarende kiosk.

God jagt.